Hej!
Min
fwb 150 beter sig lite märkligt. Om jag skjuter med den i vågätt läge eller har den riktad uppåt förflyttar sig hela paketet bakåt och stannar där precis som det ska. Och när jag spänner upp geväret i det läget går det hur fint som helst. Men lutar jag på bössan så att det hela glider framåt så långt det kan komma händer följande när jag spänner upp det: När jag har dragit spännarmen så långt så att den bildar ca 90 grader med geväret förs plötsligt hela paketet bakåt i en häftig rörelse som om det har suttit fast och plötsligt lossnar. Den kommer alltså till sitt bakläge och när jag sedan genomför hela uppspänningen går den till sitt främre läge precis som den ska och skjuter som vanligt.Det är med största sannolikhet inget som fastnar på vägen vid uppspänning. Men det finns en komponent i triggersystemet som heter retaining pawl pos 49 i sprängskissen som möter den runda pinnen på angel bracket pos 36. Den senare är "klumpen" som sitter i slutet på släden. Vid uppspänning förs retaing pawl ur vägen så att inte pinnen på angel bracket stoppar hela paketet att röra sig bakåt. Och det är just där jag tror att något går fel. När uppspänningen har kommit till ca 90 grader ligger de båda bitarna mot varandra med tryck och när retaining pawl förs ur vägen kan hela mekanismen röra sig bakåt i en häftig rörelse. Känner någon på forumet igen detta och kan tipsa mig om orsak och lämplig åtgärd så vore jag väldigt tacksam. så länge jag inte lutar geväret så att mekanismen kan glida framåt rör den sig inte mer än att pinnen håller kvar retaing pawl i "öppet" läge hela tiden vid skjutning.