Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
vettedax skrev:alla som säljs i Sverige ligger på 10 J
Chris skrev:alla uppgifter som anges på Weihrauchs hemsida gäller ostrypta vapen då dem säljer mestadels utomlands till länder antingen helt utan eller med olika effektbegränsningar.
.... och då hamnar vi med 250m/sek med ca 0.55gr = gissar... helt rätt... på roundabout 16 joule
i tyskland säljs den licensfri med ca 175m/sek i 4,5mm (7,5j) och i Sverige med ca 200m/sek (10j) i samma kaliber
vettedax skrev:Vad vill du få sagt liksom?
Fjädern skrev:vettedax skrev:Vad vill du få sagt liksom?
Är inte det uppenbart?
Weihrauch uppger olika hastigheter i olika dokument. Inte bara upp eller bara ner om man jämför mellan dokumenten. Vissa vapen har blivit piggare och andra tröttare.
Någon som har blivit tröttare är även jag. Kommer omvärdera mitt medlemskap på detta forum.
Fjädern skrev:vettedax skrev:Vad vill du få sagt liksom?
Är inte det uppenbart?
Weihrauch uppger olika hastigheter i olika dokument. Inte bara upp eller bara ner om man jämför mellan dokumenten. Vissa vapen har blivit piggare och andra tröttare.
Någon som har blivit tröttare är även jag. Kommer omvärdera mitt medlemskap på detta forum.
Fjädern skrev:HW;s hemsida. Deras katalog…
Batistuta skrev:Fjädern skrev:HW;s hemsida. Deras katalog…
Hittar inte 250 ms där. Kan du länka till sidan?
Batistuta skrev:Fjädern skrev:HW;s hemsida. Deras katalog…
Hittar inte 250 ms där. Kan du länka till sidan?
Fjädern skrev:Å 200 i .22
börne skrev:Tjena Bati, hoppas allt är bra, vi snackade om dig i lördags då Marcus hälsade på![]()
Står 250 om man kollar i katalogen.
Länk till katalogen som du hittar längst ner på deras hemsida. För att följa länken så måste du registera dig.
Men 240 om man som jag & antar även du gör Bati kollar specen som finns för varje bössa.
För att följa länken så måste du registera dig.
Men oavsett deras miss här så ger en HW35E 16J som max.
Batistuta skrev:Tack för länken börje![]()
Jag har varit sugen på att hälsa på er en lördag och snacka lite skit.
Roligt att se mackan på klubben
vettedax skrev:När får du bössan?
vettedax skrev:Du är tokig, kapa pipan på ett nytt gevär, å ofta sitter ju den betydande räflingen längst ut.
vettedax skrev:Är det en utseendegrej bara.
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster