Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
G0LI4T skrev:Hej knut och välkommen till forumet.
Just denna fråga kommer upp ganska ofta.
Därför finns det en tråd om just detta.
HÄR --> http://www.luftvapen.info/viewtopic.php ... highlight=
Där hittar du några "första" råd innan du bestämmer dig.
Hatsan och Gamo har en tendens att få låga "betyg".
Många nappar på "butikens" säljargument och köper dessa som första bössa.
Oftast är det just dessa märken man sedan hittar nästan nya på Blocket, när folk tröttnat på twanget och hårda avtryck.
// Golle
soul skrev:För de pengarna skulle jag ha köpt ett För att följa länken så måste du registera dig. hw50s och skjutit med öppet riktmedel tills jag hade råd med en ok kikare.
Micke skrev:Mmm...jag är precis tvärtom. Prylen är den att trä är precis lagom hårt och levande material, och dämpar twang och rekyler. Plast är dött, kallt, och brukar spricka när mjukmedlet avdunstat.
Vill man ha ett grymt drag kan man ju köpa en 0.50" krutpangare. Jag är mera ute efter känslan, precisionen och tekniken.
Men det handlar ju om känsla, och jag skulle inte kunna tänka mig att köpa ett gevär baserat på plast. De jag hållt i gav mig 'död fisk'-känsla. Är det ok med dig och plast, så är det. Det har ju inget med precision att göra, bara känsla...lite svårt att förklara tycker jag...![]()
/ Micke
knut skrev:soul skrev:För de pengarna skulle jag ha köpt ett För att följa länken så måste du registera dig. hw50s och skjutit med öppet riktmedel tills jag hade råd med en ok kikare.
Tyvär spricker de på att den är i trä och överstiger 2500:- men tack ändå.
K
knut skrev:soul skrev:För de pengarna skulle jag ha köpt ett För att följa länken så måste du registera dig. hw50s och skjutit med öppet riktmedel tills jag hade råd med en ok kikare.
Tyvär spricker de på att den är i trä och överstiger 2500:- men tack ändå.
K
Luigi skrev:trinitas skrev:Gamo shadow 640
För att följa länken så måste du registera dig.
Den där skulle jag också ha köpt med en budget på 2500:-
MrBlarren skrev:Neej skit i den! spara ihop några hundringar till och köp en bössa med kvalitet,Gamo är ju inte direkt kända för det men det är däremot HW och sen om du inte står ut med trä färgad stock så kan man ju alltid lacka den svart
MrBlarren skrev:Neej skit i den! spara ihop några hundringar till och köp en bössa med kvalitet,Gamo är ju inte direkt kända för det men det är däremot HW och sen om du inte står ut med trä färgad stock så kan man ju alltid lacka den svart
RoLig skrev:MrBlarren skrev:Neej skit i den! spara ihop några hundringar till och köp en bössa med kvalitet,Gamo är ju inte direkt kända för det men det är däremot HW och sen om du inte står ut med trä färgad stock så kan man ju alltid lacka den svart
Kvalitén på gamobössan är väl helt ok, men vad jag vet finns inte en gamo med ett avtryck som är värt namnet..här är iaf tyska bössor billiga. För att följa länken så måste du registera dig.
knut skrev:Nu jäklar. Tittat på BSA Lightning. Ser jätte fin ut tycker jag. Dock nästan 1000 dyrare. För att följa länken så måste du registera dig.
Så vad tycker folket om denna?
K
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster