Jag tänkte köpa mig en ny kulfång Hatsan.. Jag har just nu en vanlig en med "pling" men det är snart hål i plåten. Ligger stoppet på kulfånget längre bak från tavlan på hatsan som det är nu så splittras tavlan sönder inifrån, det ser ut som man har skjutit med hagel på den.
jag har samma problem med min hatsan kulfång men jag tömmer blyet oftare, så att säga töm blyrestaerna ofta så slitter det se ut som en hagelsprackare varit framme
Don't walk in front of me, I may not follow; Don't walk behind me, I may not lead; Walk beside me, and just be my friend
trasas dom sönder om man står på 10 m avstånd , men inte 20 m ?
var aktsamma för rikoschetter i vilket fall , skyddsglasögon är inte att förakta. upplever själv , speciellt vintertid när bakomvarande plank är fruset , hur jädra lätt att kulorna kommer tillbaka i rasande fart. Och helt förutsägbara.
Det finns en sökfunktion i forumet där man ofta kan hitta svar på många av sina frågor om de har behandlats tidigare Det fanns en gammal tråd om rikoschetter då jag hade ett liknande problem tidigare. Köp ett Hatsan kulfång så löser sig problemet