Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Bsa_Airsporter skrev:Ok för det första:
Vf inte lägga ut 4250 på en tyffe .22? visst med pump o sikte kommer det upp mot 6000 men du får en så underbar bössa![]()
För det andra (nu det jobbiga) :
om du väljer en fjäderbössa kan du komma upp i ca 220mps med .22 16gr ammointe så mycket mer än så
![]()
En bössa jag kan rekomendera är Weihrauch HW97k .22 dom är riktigt härliga bössor och har nog den bästa precision jag sett i den prisklassen!
(ca 4500kr)
olapersson skrev:ja skulle sattsa på en beg tyffe me pump ca 4500kr, tyffe finns från 3000kr o pump finns ofta beg på det här forumet för en tusing.
då får du ett underbart pcp me grym presition!!
med ett par handtag så är det uppe i 280-300ms och fortfarande grym presition.
det har du tyvär inte i en fjäderbössa... förutom möjligen i hw 97an.... men då väldigt tveksam till mer än 250ms
Bsa_Airsporter skrev:V-mach och Maccari fjädrar ger ungefär 200-220mps med god precision. Hatsan sattsar bara på kraft.. du skulle inte ens träffa tavlan på 30m med deras bössor med FAC fjädrar![]()
Men som Olapersson sa: Det finns begagnade tyffar för ca 4500 att köpa
Lasse 47 skrev:Tja jag köpte min för 5000 med Pump sikte ja allt och jag är super nöjd..och den går hur bra som helst!!
Köp den av den killen eller så fixar jag det för din del....
Jag bor i stockholm ska du ha Bössan så kan jag fixa så du får den....
Mvh Lasse
marhol skrev:Känn på lufttuben efter att du har pumpat bössan, om den blir varm eller åtminstånde ljummen så har du helt säkert fått in luft i bössan.
Det som åker fram och tillbaka kan vara hammarfjädern, så är det iaf på min Cyclone.
max54 skrev:Och bössan fick åka Theobenkartong?.....en resa med stil!
kari skrev:Glöm bara inte att man får skjuta in bössan ibland med flera hundra skott.
Så var med fallet med T12 som vi fick.
Rengör INTE pipan med mässingborste eller någon som helst metall borste .
Bara mjuk fiber och,eller bomullpads lite olja.
J-- va många bössor man sett som slipats ner till blanka rör av stålpilar och andra dumheter
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster