Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
johangfx skrev:Hur ofta pillar man med parallax egentligen?
Etienne skrev:Fast det vore ju fortfarande heldumt att köpa ett sikte utan parallaxjustering. Även om han inte ska skruva på justeringen särskilt mycket så måste den ju vara på ett hyfsat OK fokusavstånd från början. Är det inställt på 100 meter så är det rätt ruttet att skjuta på 20-30 meter, speciellt med hög förstorning.
päran skrev:Brukar ställa in den på 30-35m sen kan man skjuta mellan 20-50m utan problem inte pillar man på parallaxen då det gäller bara att träffa !
johangfx skrev:6-24 har med justerin men fram på linsen. Så det funkar nog med den med. Smidigare att ha en liten ratt istället.
Etienne skrev:johangfx skrev:6-24 har med justerin men fram på linsen. Så det funkar nog med den med. Smidigare att ha en liten ratt istället.
Några ord om det:
Sidohjul är helt klart att föredra om man frågar mig.
Men! En liten ratt i "coca cola-flaska"-storlek eller snäppet större är något jag har svårt för. Det behöver inte vara dessa enorma hjul man ser på FieldTarget-vapen, men 7-10 centimeter i diameter är trevligt.
Jazz skrev:Men som sagt jag har bara fullpower gevär.
The Kid skrev:mtc viper eller mamba.
För att följa länken så måste du registera dig.
Etienne skrev:The Kid skrev:mtc viper eller mamba.
För att följa länken så måste du registera dig.
Jag slår ju alltid ett slag för deras Viper med 10x fast förstorning.
Etienne skrev:Fast för skyddsjakt med luftgevär vill du nog ha något med variabel zoom, eller fast men lägre förstorning.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster