Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Kent Finell skrev:TS visar inget som helst intresse för tråden. Jag tycker ni är bra snälla, och jag uppskattar läsa den
Luftpangarn skrev:Kent Finell skrev:TS visar inget som helst intresse för tråden. Jag tycker ni är bra snälla, och jag uppskattar läsa den
Det är ju tyvärr rätt vanligt att folk registrerar sig, ställer en fråga, och hörs aldrig av mer igen. Nu är det ju väldigt många fler, än de som skriver inlägg, som läser vad som skrivs på forumet. Det är ju en sanslös kunskapsbank att söka i.
Och diskussionen i tråden är ju faktiskt även för oss själva, oaktat TS. Och jag tycker denna tråd var ovanligt öppenhjärtlig kring kikarsikten. Spänner ju från några hundra kronor, upp till 4-5 tusen. (Att köpa begagnade jaktsikten, och ställa om parallaxen, var ju en ny ide för mig. Som iofs just jag själv nog aldrig kommer göra.)
Men visst känner man ett stygn av otacksamhet, när det blir såhär.
Desto roligare att du gillar tråden!
vettedax skrev:Ja ställa om paralaxen går oftast bra..värmepistol å burköppnare med gummiband..har några goa jaktsikten med 6 gångers förstoring å tyska ettan i...skarpa å enligt mig lätt å sikta med..tycker ofta det är lättare hålla mitt i med dessa..
vettedax skrev:På en rekylfri bössa kan det funka med billigt sikte..testade i dag min Diana 65
Nitro skrev:vettedax skrev:På en rekylfri bössa kan det funka med billigt sikte..testade i dag min Diana 65
Du menar nog Diana 56
börne skrev:Nitro skrev:vettedax skrev:På en rekylfri bössa kan det funka med billigt sikte..testade i dag min Diana 65
Du menar nog Diana 56
Så ser inte en Diana 56 ut.
Den bössan han visar är en Diana 65 vilket är en bössa med Giss system.
Men håller med dig om det gäller en FWB 300S eller liknande. Tänker man bara efter hur en sådan bössa fungerar så inser man ju snabbt att den inte är rekylfri för siktet.
Nitro skrev:Visste inte ens att Diana hade något som liknar Walther LG55. Har själv en sådan med blyvikt i stocken och den ger i princip ingen rekyl heller, men det är kanske en annan uppbyggnad på D65.
börne skrev:Nitro skrev:Visste inte ens att Diana hade något som liknar Walther LG55. Har själv en sådan med blyvikt i stocken och den ger i princip ingen rekyl heller, men det är kanske en annan uppbyggnad på D65.
Kan inte Walther bössorna men det är väl bara Diana som körde med Giss, alltså två pistonger en riktig & en "dummy" som slår från varandra & tar ut varandra så att säga.
En tråd om D60/65/66 http://www.luftvapen.info/viewtopic.php ... hilit=giss
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster