Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Sako Finnbear skrev:Ser att det är ganska stor skillnad på kikare hos er som bara skjuter på mål och på mina
som är avsedda för jaktskytte. Mina ter sig ganska "simpla" och utan finesser i jämförelse,
och stor skillnad på förstoringsspannet på kikarna.
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Ser att det är ganska stor skillnad på kikare hos er som bara skjuter på mål och på mina
som är avsedda för jaktskytte. Mina ter sig ganska "simpla" och utan finesser i jämförelse,
och stor skillnad på förstoringsspannet på kikarna.
Jo... som FT skytt måste du helst på metern när veta avståndet, klicka in dig på det avståndet, se var du siktar 50 meter bort i förhållande till vind & skjutvinkel osv. Helst se träffen så att du kan kompensera vid nästa mål om det tog fel. Finns en anledning till att vi använder stjärnkikare som en del kallar dom![]()
Med en 3-9 kikare kan du inte göra nåt av detta, jakt & FT är helt olika typer av skytte. Även om FT från början var en form av jaktträning i England där dom jagar mycket med LV.
Mäter fram 50 meter med sidohjulet, klickar till 50 då vet jag det tar på rätt höjd på detta avstånd.
För att följa länken så måste du registera dig.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster