Anonymous
Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Hachiman skrev:Ser ut som att Weaver har slutat tillverka sikten - har ett V9 Micro-Trac 3-9 x ?38? på min FX2000, funkar bra men ibland lite mörkt om dagsljuset är svagt. Är det vad man kan förvänta sig med den storleken på ljusinsläpp?
Funderar på något med mer ljus, men det kanske är löjligt att spendera mycket mer pengar på något sådant - har kikat genom grannens Zeiss som kostat nästan 40´ och visst är det grymt ljusstarkt, men pengarna är löjliga (för mig i alla fall - frugan skulle få spatt).
Skulle Weavern ha något värde om jag kom igång på allvar att byta, eller räknas det som skräp - därför de lagt ner???
Nitro skrev:Hachiman skrev:Ser ut som att Weaver har slutat tillverka sikten - har ett V9 Micro-Trac 3-9 x ?38? på min FX2000, funkar bra men ibland lite mörkt om dagsljuset är svagt. Är det vad man kan förvänta sig med den storleken på ljusinsläpp?
Funderar på något med mer ljus, men det kanske är löjligt att spendera mycket mer pengar på något sådant - har kikat genom grannens Zeiss som kostat nästan 40´ och visst är det grymt ljusstarkt, men pengarna är löjliga (för mig i alla fall - frugan skulle få spatt).
Skulle Weavern ha något värde om jag kom igång på allvar att byta, eller räknas det som skräp - därför de lagt ner???
Om de har slutat tillverka vet jag inget om då de säljs på flera ställen.
Weaver har sikte i olika prisklasser och just din modell vet jag inget om, men Weaver T36 som inte tillverkas längre håller bra kvalité och är ett bänkskytte sikte. Har själv två och är det absolut vanligaste siktet bland VM skyttarna i Benchrest luftvapen det borde säga en del.
Nä du behöver definitivt inte köpa ett Zeiss för 40 papp. För 4-5000 tusen och uppåt finns det bra sikten som duger länge. Det beror såklart till stor del på syftet med ditt skytte.
Finns många trådar här om sikten.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster