Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Bsa_Airsporter skrev:finns ett sikte som jag skulle vilja testa bara pga optiken, det är MTCderas optik sägs vara riktigt grym
![]()
men siktet kostar en hel delsäljs ej i sverige BTW
scratch skrev:jag har också numera ett MTC viper 4-16x50, och hittills är jag väldigt nöjd med det. bra skärpa utan mjölkighet på högsta förstoringen på 10m, paralaxen stämmer och riktmedlet är skarpt! Sedan finns det småfinesser med kikaren som gör det enklare att nolla det efter inskjutning samt bra linsskydd som är inbyggda i siktet och inte den där kondomvarianten som man får på de flesta andra. Av de kikare som jag testat så ger detta lätt mest värde för pengarna, och är det siktet som jag nog fortsättningsvis enbart kommer att köpa.
scratch skrev:Etienne
Nej det är inget som stör mig och då har jag det ändå monterat på en 300:a som gör att siktet åker bakåt en halv cm varje gång man skjuter. Bara man är medveten om det, dessutom så är det ju ingen större rekyl i luftpangare generellt även om de är trimmade. Värre med studsare, där har man ju fått ett kikarsikte mitt i ögonbrynet så man började blöda.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster