Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Bsa_Airsporter skrev:Jag har 6-24 versionen av den och dom är helt klart värd pengarna!
ivage skrev:appropa ingenting far jag vara med i baikal klubben nu? hehehe
Bsa_Airsporter skrev:Ne det belysta korset kallas för IR Illuminated Reticule.
AO= Adjustable Objektive. man ändrar paralaxen genom att skruva på objektivet.
PA= Paralax Adjustment. Man ändrar paralaxen via en ratt som sitter motsides om sid-justerings-ratten.
Det siktet du kollade på är ganska bra men om du ska ha det på en rekylstark fjäderbössa lär du snart få byta sikte..
vill du ha ett så högförstorande sikte som är bra optik, hållfast konstruktion och har bra hårkors så ska du kolla på
Nikko Stirling Nighteater 8-32x60 underbara sikten, har använt N.S hela mitt liv och har aldrig haft problem med själva siktena.
men till ett PCP så funkar även dom billigaste budget-kina siktena till att skjuta hål-i-hål med upp till 20m
sexskjutarn skrev:AO trodde jag var belysning av korset, PA har jag aldrig sett.
Den här har ju justerbar paralax.
För att följa länken så måste du registera dig.
Men det ser inte ut som att någon här på forumet har en ännu. Tror det är den samma på hurricane.
Walther Kikarsikte FT8-32x56
Högförstorande målkikarsikte för skyttar med höga krav på precision och skymningsegenskaper.
Parallaxjustering med stort sidohjul för noggrann justering. Höga målskyttetorn för enkel och smidig justering (vind justering och avstånds justering).
Vinklat front för att minimera reflektioner från omgivningen och motverka motljusproblem. Levereras komplett med höga 9-11mm HighPower fästen.
Tekniska specifikationer
Övrigt ASR,Antishock Reinforcement
Manual Ja
Modell FT8-32X56
Linsskydd Ja
Solskydd Inbyggt
Justering 1/8" M.O.A, kan nollställas
Turret Höga
Vattentät Ja
Parallaxjustering Ja, 10m till oändligt
Riktmedel Mildot
Coating Mulitcoating
Närgräns 10m
Tubkonstruktion Mono, Kvävefylld
Objektivdiameter 56mm
Förstoring 8-32X
Tubdiameter 30mm
Finesser Sidohjul för parallaxjust.
Konstruktion Aluminium
Totallängd 430mm
Vikt 1150g
Bsa_Airsporter skrev:nej hårkorset e de nog inget fel på. jag personligen vill ha ett tunnare hårkors men det är från person till person =)
Ja ligger det inte på mer än 7.5J klarar den det med lätthet
Bsa_Airsporter skrev:vet inte om det är tjockare på walthern men dom brukar ha lite tjockare kors än vad jag vill ha =/
för mig är det värt det. fast jag la dessutom 23.000 på ett sikte till min R700
Bsa_Airsporter skrev:nja jag tror det siktet är helt klart värt pengarnadesutom om det nu skulla vara fel för dig så kan du sälja det vidare o köpa ett annat
![]()
Jo jag ville ha ett vettigt sikte på min studsare så jag skicka efter ett Schmitd & Bender 3-12x56 mil-dot
oden-68 skrev:Jag kan varmt rek Gamos sikte 4-16x50ao 1495:- eller 4-12x44ao 1295:- jag har dom och det är inga problem på vare sig vanliga eller kraftiga luftvapen krutvapen som tex 22lr,22wm HC har även dessa sikten justerbar paralax på bådaMvh
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster