Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Marcus skrev:Jag har en Leapers 6x32 Bugbuster.
Optiken är under all kritik, men man får vad man betalar för.
Om din budget tillåter skulle jag råda dej att titta på nåt annat.
Dubbelpost av självaste admin. Jag är ärad. ;>
scratch skrev:Anledningen till att jag köpte den var att den såg liten och smidig ut och att den inte skulle hamna över laddluckan på min feinwerkbau 300:a. Visst det problemet löste den ju då, men iom. att den är så kort generellt så kunde jag inte placera kikaren så att jag fick rätt ögonavstånd till den, utan den satt alldeles för långt fram då, en normallängdskikare hade hamnat längre bak och ger då bättre möjligheter till bra ögonavstånd.
Marcus skrev:Hur mycket har du tänkt att ditt nya sikte får kosta?
NitRoP skrev:Jag har den kikaren på min Career nu. JAg tycker det funkar bra men som scratch sa tidigare är den kort och det kan göra det svårt att få en bra skjutställning. Jag löste det genom ett förskjutet fäste, det går alltså bakåt. Vid 12 ggr förstorning har den inte en helt klar bild längst ut i kanterna. Dock ska tilläggas att jag då jmf med ett 2,5-16x50 Busnell Elite 6500 så de är ju lite olika ligor. Leapers är en bra prisvärd kikare om man köpre den i utlandet, jag imorterade min från staterna, pyramydair.
Just nu verkar det bli någon form av byteshandel, så jag slipper blanda in min undermåliga plånbok.
scratch skrev:men köp för he.te inte en leapers, das ist junk![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster