Anonymous
Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
luftjohan89 skrev:jag brukar sätta fast geväret mellan 2 plankor. Sen spänner jag åt allt ihop hårt som fn. Sen skruvar jag fast plankorna i ett träbord. Sitter som berget.
Sen är det bara bryta pipan, i med en kula och trycka av.
Knotvillage skrev:Det lättaste är ju att skjuta 5 skott. Fixera siktet sen vrida skruva till siktet står där det är hål i tavlan. Mer exakt kan man ju inte få. Kan man hoppa över MOA, räkna klick träffar man hål i hål på de två första skulle jag nog säga att det duger för att börja skruva.
Kincop skrev:Knotvillage skrev:Det lättaste är ju att skjuta 5 skott. Fixera siktet sen vrida skruva till siktet står där det är hål i tavlan. Mer exakt kan man ju inte få. Kan man hoppa över MOA, räkna klick träffar man hål i hål på de två första skulle jag nog säga att det duger för att börja skruva.
Gäller detta även med fjäderbössa?
börne skrev:Kincop skrev:Knotvillage skrev:Det lättaste är ju att skjuta 5 skott. Fixera siktet sen vrida skruva till siktet står där det är hål i tavlan. Mer exakt kan man ju inte få. Kan man hoppa över MOA, räkna klick träffar man hål i hål på de två första skulle jag nog säga att det duger för att börja skruva.
Det svåra är att fixera en fjäderbössa & skjuta! Ska du göra så som Knotvillage skriver måste ju bössan sitta still annars är det ingen mening att skruva till träffen med kikaren!
Skjut in så som du tänkt använda bössan, jag är FT skytt & en fjäderbössa måste man skjuta in från säg sittande FT som är vanligaste ställningen, sen ta hänsyn till hur det tar i knä & stå då en fjäderbössa är känslig hur den hålls!
Ska du bara skjuta från bänk så har man handen mellan bössa & stöd som på videon, skjut fem skott, justera, skjut fem skott till osv tills du är nöjd!
Kincop skrev:börne skrev:Kincop skrev:Knotvillage skrev:Det lättaste är ju att skjuta 5 skott. Fixera siktet sen vrida skruva till siktet står där det är hål i tavlan. Mer exakt kan man ju inte få. Kan man hoppa över MOA, räkna klick träffar man hål i hål på de två första skulle jag nog säga att det duger för att börja skruva.
Det svåra är att fixera en fjäderbössa & skjuta! Ska du göra så som Knotvillage skriver måste ju bössan sitta still annars är det ingen mening att skruva till träffen med kikaren!
Skjut in så som du tänkt använda bössan, jag är FT skytt & en fjäderbössa måste man skjuta in från säg sittande FT som är vanligaste ställningen, sen ta hänsyn till hur det tar i knä & stå då en fjäderbössa är känslig hur den hålls!
Ska du bara skjuta från bänk så har man handen mellan bössa & stöd som på videon, skjut fem skott, justera, skjut fem skott till osv tills du är nöjd!
Låter väldigt logiskt det du skriver.
Jag var naiv och trodde att det räcker skjuta in sittandes vid bänk.
Jag vill kunna prova FT (10-50m) utan att hålla på och skruva mig vilsen med MOA rattarna utan istället använda MilDots (Hawke 6-16x44, 5Mil/Hw30s .177).
Men att skjuta in sittandes känns för mig som nybörjare oerhört "osäkert" p.g.a vandrande fixeringspunkt...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster