Kommer troligtvis få "ärva" ett par bössor av min morfar, inte luftgevär utan riktiga kulbössor, och tänkte att det vore roligt att dra igång ett litet stockprojekt nu när jag ändå inte har så myckt annat. Jag vet inte ännu om jag kommer använda stocken till ett luftgevär eller ett kulgevär, kanske använder jag min gamla trotjänare Hatsan 33, men det återstår att se. Dessutom är allt bara på planeringstadie ännu.
Efter att ha insett att mitt första stockprojekt inte var något annat än ett stort fuskbygge så vill jag pröva på nytt, nu med mer tålamod och öga för stil. Jag lärde mig massor under mitt första projekt, som jag har i bakfickan.
Jag har ritat på lite olika modeller i paint, säg vilken ni gillar mest samt vilken som är fulast.
För att följa länken så måste du registera dig.
Själv gillar jag Nr.2 mest, den har en inbyggd varbygel i trä't och ser allmänt jävligt stilig ut. Nr.4 är dock den som jag tror skulle se mest "hardcore" ut men den skulle också vara svår att göra. Nr.1 är så tråkig att den nog är fulast.
Haken med 1:an är att jag behöver en varbygel, och det har jag ingen, och vet inte om jag är speciellt taggad att skaffa en heller. Min första stock jag gjorde liknar 1:an också väldigt mycket, och vill därför gärna pröva en ny design.
Jag håller med Buckshot. Fyran är snyggast. Det blir helt enkelt mer intressant när det inte är så konventionellt. Om du kommer använda ett rikt ådrat virke så kommer dessa hål framhäva alla nyanser i all sin glans!
Lycka till med projektet och glöm inte att föreviga tillverkningsprocessen!
Olivgrön älg vid namn Örjan ombedes komma till informationsdisken.