Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Åsa-Nisse skrev:Och vad var det för fel på trästocken som du hade innan då???![]()
För, var det inte tumhålsstocken som du hade till Cyclonen....??
soul skrev:Om du vill ha den mörk så tycker jag att du borde betsa den med någon mörk bets, skulle nog bli snyggt att se ådringen istället för att bara ha den helsvart.
soul skrev:Om du vill ha den mörk så tycker jag att du borde betsa den med någon mörk bets, skulle nog bli snyggt att se ådringen istället för att bara ha den helsvart.
Patrik skrev:Det var det jag menade om den ändå skulle vara svart![]()
Att måla svart är en synd
scratchninja skrev:För ett tag sedan så inhandlade jag en gammal FWB600 stock från tyskland som jag tänkte använda till cyklonen.
Det som återstår är bara att antingen lacka om den, eller måla/betsa den i någon fräck färg. Tror att helsvart skulle kunna se jädrigt rått ut
marhol skrev:Det har du bannemej gjort bra får jag säga!
Fattar inte att folk orkar och har tålamod att grejja så med en träbit.
Nic skrev:Du kan ju alltid prova med att måla den i silver![]()
Lasse skrev:Som om du skulle bry dig om vad folk tycker. Du brukar ju gå din egen väg
Patrick skrev:Och instämmer med Lassemannen.. det går ju alltid att pröva svart..
freeskip skrev:inte för att jag är så mycket för svart men du kan ju alltid betsa den svart så behåller du ju träådringen i allafal måla den inte heltäckande då har du förstört den för alltid
freeskip skrev:men då kan du ju måla den efter om det inte blir bra tänkte att det är lättare och betsa först om det inte blir bra kan han ju måla sen verkar smidigare än ta bort färgen
scratch skrev:Visst är det så att det är enklare att fixa tillbaka stocken om den är målad (även om det är ett slit det med), men det kommer nog bli bets för denna och jag lutar åt mörkare valnöt i dagsläget...men det dröjer nog innan jag orkar pilla med detta. I dagsläget är jag ganska trött på att olja och betsa hehe. Efter att fixat två trehundror på kort tid så är jag inte lika tänd på tanken att ställa mig och swabba med olja och bets
Återgå till Stockar och kolvar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster