Aluminium stock Royale

Här snackas det om kolvar och stockar till diverse luftvapen

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Aluminium stock Royale

Inläggav Skogshuggarn 19 apr 2025, 03:34

Den här grejen med skyttejacka osv påminner mig om styrkelyftsportens utveckling på -80t. Helt plötslig blev det poppis med specialsydd bänkpresströja när man skulle köra bänkpress. Den satt så jäkla tajt och var sydd så dom som hadde den på sig såg ut som krabbor, men de blev bortåt 20-30% starkare med den på. Dom funka lite som en gummisnoddseffekt i bänkpressen.
För att följa länken så måste du registera dig.

Ni som strävar efter stabilitet i stående skytt kan prova med knälindor, det tajtar upp åtminstone 2 st leder som kan var lite svajiga å glappa på gamla gubbakroppar när dessa står i stormen med sin FT alu-stocks bössa ut på de blåsiga Onsala vidderna.
Användarvisningsbild
Skogshuggarn

Tack utdelade: 22 gång
Tackad: 77 gånger i 41 inlägg
Luftvapen favorit: FwB 150

Inläggav Hanzki 19 apr 2025, 06:46

Ni som strävar efter stabilitet i stående skytt kan prova med knälindor, det tajtar upp åtminstone 2 st leder som kan var lite svajiga å glappa på gamla gubbakroppar när dessa står i stormen med sin FT alu-stocks bössa ut på de blåsiga Onsala vidderna.[/quote]

Det kan jag skriva under på, fyller snart 65 och kroppen har tagit stryk av tungt arbete och idrott. :-)
Hatsan Factor. Hatsan Flash. Hatsan Flashpup.
Användarvisningsbild
Hanzki

Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 14 gånger i 14 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan Factor

Inläggav Skogshuggarn 19 apr 2025, 19:44

Hanzki skrev:Ni som strävar efter stabilitet i stående skytt kan prova med knälindor, det tajtar upp åtminstone 2 st leder som kan var lite svajiga å glappa på gamla gubbakroppar när dessa står i stormen med sin FT alu-stocks bössa ut på de blåsiga Onsala vidderna.

Det kan jag skriva under på, fyller snart 65 och kroppen har tagit stryk av tungt arbete och idrott. :-)[/quote]

Ja det har minsann slitits å släpats sedan mitten av sjuttiotalet, men nu äre slut på`t. Började jobba direkt efter jag slutat 9:an, drog ihop virke efter tre skogshuggare i gallringsskog till jag fick mitt yrkescertifikat som minderårig att såga motorsåg 1976, det var helt andra tider då. Nu måste man väl ha godkänd gymnasieexamen innan man ens får peta på en motorsåg.

Eftersom jag går omkring å grunnar på en alu-stock till Royalen så kanske man samtidigt passa på å byta ut båda höftlederna och båda knälederna till metall just bara för att öka stabiliteten i skyttet.
Och så toppar man med en bänkpressartröja, efter det står man nog helt still även i fall det blåser 35m/s
Användarvisningsbild
Skogshuggarn

Tack utdelade: 22 gång
Tackad: 77 gånger i 41 inlägg
Luftvapen favorit: FwB 150

Inläggav gubbe 29 apr 2025, 10:00

börne skrev:gubbe höll ut tillsammans med mig länge men till slut gav även han med sig & styvade till sig med en jacka... jäkla svikare
kiss>
Användarvisningsbild
gubbe

Tack utdelade: 3152 gång
Tackad: 1651 gånger i 826 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Följande användare vill tacka gubbe för detta inlägg
börne (29 apr 2025, 11:11)

Föregående

Återgå till Stockar och kolvar