Anonymous
Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
dreg skrev:Vem fan har sagt att pistolskytte är lätt?![]()
Jag har förklarat för dig tidigare hur du letar upp var på fingerblomman tryckskon ska ligga. enkelt sagt, går det höger förmycket finger, går det vänster för lite finger, går det högt ligger du för högt upp på tryckskon, går det lågt ligger du för långt ner på tryckskon.
Alltså detta gäller bara placeringen av fingret på skon. Det behöver inte alls vara anledningen till slängskotten.
Slängskott kan bero på en rad andra faktorer också.
Jag skulle vilja påstå att 99% av slängskotten beror på dåliga avfyrningar.
Andra faktorer är rörelse i axel, arm eller att handleden ändrar sig i skottögonblicket.
Ett konsekvent grepp är också viktigt vid pistolskytte, att du greppar kolven lika högt, hårt/löst varje gång och att greppet passar.
Man greppar hårdast med långfingret, lillfingret greppar inte alls eller väldigt lite, det ligger mer som stöd.
Greppa kolven så högt det går.
Avtryckarfingret får absolut inte röra vid kolven, det ska vara luft mellan.
avståndet till tryckson påverkar också.
men va fasen, du går ju kurs.
Finns det verkligen ingen i din förening som vill hjälpa dig med det här?
Om inte, byt förening!
Står man på sidan och tittar så kan man ju med lite tur se vad som felar.
För att svara på frågan, jo, du kan absolut dra ett streck ut med tryckskon för att hålla koll på fingerplaceringen.
Vidare måste jag säga att Börne har helt rätt. Träna så kommer känslan.
Tänk kvalitét runt träningen, inte kvantitèt. Jag har sagt till dig förut, hellre 5 serier med högt fokus än 10 med dåligt fokus.
När du märker att det går sämre, sluta för dagen. Dåliga serier ger inget annat än frustration, och det är där du befinner dig just nu.
Den mentala biten är också viktig vid skytte. Hur ser du på dina skott?
Analyserar du skotten? Osv Osv.
Nu får det räcka med tips och förmaningar.
lycka till i hettan.
mvh
Gordon skrev:Hej på dig Luftpangaren
Läste ditt inlägg, blev lite konfunderad på att du inte utnyttjar snälltrycket. För min del så skulle jag avsevärt försämra mitt resultat om jag inte använde mig av detta. Innan man är bekväm med detta är det väldigt svårt att hitta punkten och det blir lätt felaktiga avtryck. När man väl hittat detta och fingret "lärt" sig så är det ovärderligt.
Ju större rörelse fingret gör desto större konsekvenser blir effekterna av det som Dreg beskriver i sitt inlägg i denna tråd.
Gordon
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster