Jag sitter här o kollar på två olika luftpistoler, Röhm Twinmaster Action (CO2) eller Röhm Twinmaster Allrounder (Luft 200bar). Basically verkar det vara exakt samma men med olika matning. Man kan till och med uppgradera Action till luft om man vill med det kostade typ 2000:-
Om man är helt ny och vill komma igång, är det hemskt fel att köra med CO2 ? Tycker det verkar meckigt att ha med sig nån pump eller så o fylla upp luftbehållaren med....
Om du kommer skjuta inomhus med jämn temperatur och inte matar på som tokig så ser åtminstone inte jag något problem med co2 men det är många som inte gillar co2 öht. Jag har för mig att världsrekordet är satt med en co2 pistol? Jag kan däremot inte säga så mycket om Röhms pistoler men jag vet att det finns många som ägt dem, säkert någon på det här forumet också.
Annars är ju begagnat ett alternativ om du hittar något. Jag antar att du ska ha den för lite seriösare skytte på tavla?
Ja det stämmer, tänkte skjuta inomhus på tavla. Jag har kollat på begagnat men hittar inget direkt som jag är intresserad av.
Nån som har direkt erfarenhet av Röhms Twinmaster med luft eller co2 ?
Just nu lutar det väl mest mot CO2 kanske. Actionmodellen ligger på 3000:- men hade gärna haft träkolven den kostar 1000:- extra men det är ju sånt man kan komplettera med senare om man känner man behöver det.