FWB p11 adapter för att fylla tuben

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

FWB p11 adapter för att fylla tuben

Inläggav johning 28 nov 2025, 10:42

Hej,

Jag kom över en FWB P11 fö ren massa år sedan på auktion. Rnoveringsobjekt som jag nu tror att jag fått ordning på (rengöring samt bytt packningar. Så inget mer fancy än så)

Nu ska den skytteklubb som jag skjuter PRS i hålla en grundkurs för pistolskytte kortet; och jag behöver tränar lite. Så då tänkte jag skrämma igång min gamla P11
Problemet är bara att jag inte enbart fick med pistolen; och inga tillbehör. Så jag behöver en adapter för att fylla tubeb. Gärna något som fungerar med FX-pump, då jag har har en sådan pump till mina FX PCP bössor.

Finns det några alternativ som tillåter mig att fylla tuben med en FX pump? Och finns det möjligen någon som har en fyll-adapter till salu som funkar för en FWB P11: Om så är fallet får ni gärna PM;a mig.
johning

Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Skytteklubb: Närtuna Gottröra skytteförenin
Luftvapen favorit: FX Typhoon

Re: FWB p11 adapter för att fylla tuben

Inläggav Luftpangarn 28 nov 2025, 11:48

Hej johning! Hela forumet håller på att flyttas under idag fredag - risken är att saker som skrivs innan nya utseendet (=tecken på ny programvara för forumet) kan komma gå förlorade! (Tror denna post kommer med, men i värsta fall får du fråga igen lö/sö. /Nya admin /Luftpangarn/Anders
Favoriter för tillfället; Colt Government 1911 A1 diabol och UX Race Gun.
Luftpangarn

Tack utdelade: 1526 gång
Tackad: 351 gånger i 233 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Återgå till Luftpistoler