Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
korffen skrev:jo då det är väldigt intressant. den danska butiken jag köpte min i sa att det var en riktigt trevlig pjäs. denna är helt i metall vilket fick upp mina ögon.
jag köpte denna för ca 1200svenska eftersom jag slapp frakt o dyl när jag ändå var på plats.
/korffen
Just det där vapnet är gjord mycket för att likna en riktig revolver, både i utseende och funktion, tyvärr skjuter den också rundkulor vilket gör att precisionen inte kommer vara den bästa.ikonane skrev:korffen skrev:jo då det är väldigt intressant. den danska butiken jag köpte min i sa att det var en riktigt trevlig pjäs. denna är helt i metall vilket fick upp mina ögon.
jag köpte denna för ca 1200svenska eftersom jag slapp frakt o dyl när jag ändå var på plats.
/korffen
Funderar på att köpa just denna från Hobbex (För att följa länken så måste du registera dig.).
Men har aldrig ägt en luftpistol innan, något man skall tänka på?
Någon bättre pistol i samma prisklass som är att rekomendera?
Allmänt intressant om luftpistolskytte/just den pistolen?
Lite off-topic, ni får ursäkta.
Tack så mycket!
yellonet skrev:Den här För att följa länken så måste du registera dig.
verkar trevlig, kan använda både rundkulor och diaboler, rörlig mantel, extra magasin, mindre och smidigare än revolvern dessutom.
Revolvern du tittat på har ju bara sex skott i trumman och kanske inga extra-patroner(?).
yellonet skrev:Den här För att följa länken så måste du registera dig.
verkar trevlig, kan använda både rundkulor och diaboler, rörlig mantel, extra magasin, mindre och smidigare än revolvern dessutom.
Revolvern du tittat på har ju bara sex skott i trumman och kanske inga extra-patroner(?).
Nixon skrev:yellonet skrev:Den här För att följa länken så måste du registera dig.
A-1001 funkar bra om man har lite mindre händer, avtryckaren i singleaction hamnar toklångt bak. A-3003 sitter lite bättre enligt eget tycke. Avtryckarna på alla modeller känns dock tydliga och bra och vi har haft enormt bra pålitlighet från dem...har endast bytt en som hakade sig och smörjt ett par mag för matningsproblem.
En luftpistol har generellt sett (jämfört med en airsoft-pistol) högre utgångshastighet, tyngre kulor och alltså betydligt mer anslagsenergi vid mynningen, man kan skjuta på större avstånd och vapnet har bättre precision. Ett luftvapen låter mycket mer också.ikonane skrev:yellonet skrev:Den här För att följa länken så måste du registera dig.
Såg schysst ut, dock stiger priset en hel del där. Men såg annars riktigt schysst ut.
En till fråga om revolvern dock:
Vad är skillnaden på en Co2 luftpistol (stålkulor) och en Airsoft/BB Co2 med plastkulor?
Tittar lite på denna vid:
För att följa länken så måste du registera dig.
Läste någonstans att de inte fanns reservpatroner än, men de måste väl komma?
Killen i videon har en massa.
yellonet skrev:En luftpistol har generellt sett (jämfört med en airsoft-pistol) högre utgångshastighet, tyngre kulor och alltså betydligt mer anslagsenergi vid mynningen, man kan skjuta på större avstånd och vapnet har bättre precision. Ett luftvapen låter mycket mer också.ikonane skrev:yellonet skrev:Den här För att följa länken så måste du registera dig.
Såg schysst ut, dock stiger priset en hel del där. Men såg annars riktigt schysst ut.
En till fråga om revolvern dock:
Vad är skillnaden på en Co2 luftpistol (stålkulor) och en Airsoft/BB Co2 med plastkulor?
Tittar lite på denna vid:
För att följa länken så måste du registera dig.
Läste någonstans att de inte fanns reservpatroner än, men de måste väl komma?
Killen i videon har en massa.
Det ena är mer eller mindre en leksak och det andra ett vapen.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 2 gäster