Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
sexskjutarn skrev:Här har du en i samma prisklass som hatsan, jag skulle ha valt denna om det skulle vara fjäderpistol, köper du en crosman C2 kolsyrepistol på jula behöver du inte sikta när du skjuter för du träffar inte i alla fall. Har själv testat.
För att följa länken så måste du registera dig.
Samtidigt läste jag någonstans att för tävling måste avtrycket vara på minst 500 gram.
Bsa_Airsporter skrev:sexskjutarn.. du e för knäpp ibland![]()
En 2250 är annars en fin pistol som är relativt billig och väldigt bra pistolHurricane säljer dom för 995:-
sexskjutarn skrev:Här är åt andra hållet, en pistol baikal 53M som är ombyggd till gevär, med hjälp av en kolv.
Det jag menar är att om man gör om baikal 60:an till pistol så får man ju en sidospännare på den, vilket kan vara kul.
53 M pistol
53 M som gevär
sexskjutarn skrev:Kan nog inte säga så mycket om dom, men sen jag testat crosmans c2 pistol, håller jag mej borta från dom, förutom crosmans super match kulor som jag tycker är fina.
Kan säga att pipan var ett slätborrat elände som ändast puffade rundkulor åt alla håll och kanter.
Bom skrev:sexskjutarn skrev:Kan nog inte säga så mycket om dom, men sen jag testat crosmans c2 pistol, håller jag mej borta från dom, förutom crosmans super match kulor som jag tycker är fina.
Kan säga att pipan var ett slätborrat elände som ändast puffade rundkulor åt alla håll och kanter.
Vad var det du länkade till tidigare? Länken funkade inte för mig.
Mistral skrev:Ursäkta att jag lägger mig men jag kan inte låta bli. En någelunda vettig luftpistol (fjäder) kostar 2000+ om man har ambitioner att tävla. En "leksak" för plinking kostar mindre, obs inget nedlåtande i "leksak", älskar dom, har flera, men dom är inget för organiserad tävlingsverksamhet. Jag har tävlat i flera olika grenar sen 89 och tror mig ha fått en ganska bra uppfattning om vad som krävs. Gamo har/hade en pistol som heter Compact (tror jag) den verkar vettig, har aldrig prövat den, det är en pneumatiker som kostade typ 2 lax, den beggad kanske kan vara nåt?
Bom skrev:Tack för det sexskjutarn men jag tror nog jag köper en färdig Bajkal 53a istället.Sen nappar jag på det du sa angående co2, det kommer nog gå åt lite för mycket är jag rädd. Men om du kapar till en 60a så då skriver du väll om det här va?
![]()
Mvh//Matte.
marhol skrev:Jag har haft en Gamo Compact och avtrycket är inte bra.
Plastigt, trögt och går inte att justera trots att det finns en justerskruv där.
Pistolgreppet var för litet för mina händer, så om man har lite större nävar så bör det justeras/filas. Nu är inte jag någon bra pistolskytt och jag sköt inte särskilt mycket med den, men det verkade som att det skulle kunna gå att skjuta bra med den med lite övning.
Sexskjutarn, det är inte bara att kapa en pipa å se glad ut å tro att det ska gå att skjuta bra med bössan sedan. Ville bara tala om det så du inte får några ideér och pajjar din bössa som du har lagt ner så mycket jobb på.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster