Brockock BACS

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Brockock BACS

Inläggav Luftpangarn 03 jan 2022, 23:46

Men Silwer, det handlar ju om alternativen!

Och CO2 revolvrar funkar rätt hyggligt - men BACS / LEP har både högre kvalitet och precision på själva vapnen, som i princip är mycket, mycket nära original krutversionerna. Ofta äkta versioner av originalen, från samma tillverkare.

Och om vi talar om halvautomatiska pistoler, så är ju alla repliker fullständiga katastrofer, när det kommer till att träffa grejor.

Enda bättre alternativet - kanske - är krutversionerna från samma tillverkare.

Så jag är verkligen förvånad, att det inte skrivs mer av medlemmar på forumet, om hur de skjuter BACS / LEP.

Efter en / två dagars undersökning, har jag bestämmt mig för att köpa "Colt" SA modellen. Jag har litet skitpuffror jag inte kommer sakna, om jag becknar dem, som andra gärna köper, så det räcker en bra bit till att finansiera ett nytt äventyr. De är pinsamt dåliga. Jag tror inte en EVENTUELL besvikelse över en LEP-revolver, kommer vara värre, än alla andra nitar jag gått på. (Jag ger mig fan på att jag kan få 1'500 för min KWC Sig Sauer P226S, som är kanon - förutom att man inte kan träffa en burk på mer än 4-5m! (Tog 4 timmar att sälja Sig Sauer 320 på Tradera, för 100 spänn mindre än jag köpte den för här på forumet. Köparen är inte besviken, för denne har samma förväntningar som alla andra som köper denna, enligt mig, "äkta" SKIT!

Men jag förväntar mig att träffa grejor. Även om jag också tycker en luftpicka som ser ut, och fungerar som krutförebilderna, är kul.
Favoriter för tillfället; Colt Government 1911 A1 diabol och UX Race Gun.
Luftpangarn

Tack utdelade: 1521 gång
Tackad: 343 gånger i 230 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Inläggav Luftpangarn 07 jan 2022, 08:03

Här finns ett seriöst precisionstest av ME Bull Barrel, och till höger ME Competition modellen.
För att följa länken så måste du registera dig.

Jag själv är intresserad av ME's version av "1873 SA" eller vad man nu skall kalla alla dessa Colt-kloner. Den verkar ha litet sämre teknisk / egenprecision, men å andra sidan så är ju inte den typen av revolver, som bara har icke-justerbara korn och skåra riktmedel, faktiskt inte riktigt det man bör välja, om man verkligen vill bedriva precisionsskytte, kan jag tycka.

Sidan behandlar även olika laddtekniker för BROCOCK / LEP patroner För att följa länken så måste du registera dig.

Problemet är väl att sedan systemet förbjöds i England, kan det kanske vara svårt att få tag på tex den fiffiga "rondelladdaren" för 6 patroner på en gång?
Favoriter för tillfället; Colt Government 1911 A1 diabol och UX Race Gun.
Luftpangarn

Tack utdelade: 1521 gång
Tackad: 343 gånger i 230 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Inläggav Tempest 07 jan 2022, 09:35

Luftpangarn skrev:Här finns ett seriöst precisionstest av ME Bull Barrel, och till höger ME Competition modellen.
För att följa länken så måste du registera dig.

Jag själv är intresserad av ME's version av "1873 SA" eller vad man nu skall kalla alla dessa Colt-kloner. Den verkar ha litet sämre teknisk / egenprecision, men å andra sidan så är ju inte den typen av revolver, som bara har icke-justerbara korn och skåra riktmedel, faktiskt inte riktigt det man bör välja, om man verkligen vill bedriva precisionsskytte, kan jag tycka.

Sidan behandlar även olika laddtekniker för BROCOCK / LEP patroner För att följa länken så måste du registera dig.

Problemet är väl att sedan systemet förbjöds i England, kan det kanske vara svårt att få tag på tex den fiffiga "rondelladdaren" för 6 patroner på en gång?

Speedloaders är ju inga problem att hitta, det har jag till en airsoftrevolver, vad är det för kaliber på LEP-patronerna?
Tempest

Tack utdelade: 96 gång
Tackad: 145 gånger i 124 inlägg

Inläggav chaosborn 07 jan 2022, 18:33

Luftpangarn skrev:

Efter en / två dagars undersökning, har jag bestämmt mig för att köpa "Colt" SA modellen.

Grymt vad kul :)
Omae wa mo shindeiru
Användarvisningsbild
chaosborn

Tack utdelade: 27 gång
Tackad: 85 gånger i 75 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at p1

Följande användare vill tacka chaosborn för detta inlägg
Luftpangarn (08 jan 2022, 14:56)

Föregående

Återgå till Luftpistoler