Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
65:-
Stålrundkulor BBs
Högkvalitativa stålrundkulor. Kaliber 4,5 mm (4,42). 1500 st/ask.
Luigi skrev:Detta står på Teknikmagasinet:
Mycket populär kolsyredriven modell! Ingen laddningsmanöver behöver utföras mellan skotten. Magasin för 20 skott (rundkulor i kaliber 4,5 mm). Utgångshastighet 120 m/s. Längd 229 mm. Vikt 650 g.
Detta står på Hobbex:
Kolsyredriven armémodell som endast fungerar med 4,42 mm stålrundkulor ammunition. Kolven rymmer en 12 grams CO2-patron och även ett magasin för 20st skott. Längd 229 mm. Vikt 650g. Utgångshastighet 120m/s. Tillverkad i metall/komposit.
OBS! Används endast med stålrundkulor BBs 4,5 mm (4.42), 75-10-50.
Hur skall jag kunna veta om det är 4,42mm rundkulor eller 4,5mm rundkulor jag skall skjuta med när det står olika saker på hemsidorna?
Vad händer om jag laddar Tanfoglion med 4,5mm kulor när det skall vara 4,42mm? Kulorna fastnar? Är det någon större skada skedd?
Är det riktigt att man bara kan skjuta Daisy 4,42mm rundkulor med endast Daisyvapen?
En sista sak jag undrar, det står att Tanfoglion har ett magasin för 20st rundkulor, var är det magasinet när Co2 patronen skall vara i kolven?
Patrick skrev:Hej Luigi!
Jag kollade lite på teknikmagasinet eftersom du bara ville köpa pistolen där.
Den jag tycker verkar vara mest prisvärd hos dom är Gamo PT-80 för 999SEK.
Levereras med 3 magasin och fungerar garanterat med de flesta diaboler i 4,5mm. "Doggmatch" är en prisvärd diabol till en sådan här pistol exempelvis.
Mvh Patrick
Luigi skrev:Någon som vet om man får med någon låda när man köper Gamo PT-80?
buckshot2000 skrev:Luigi skrev:Någon som vet om man får med någon låda när man köper Gamo PT-80?
Ja jag tror bestämt att pistolen levereras i en pappersförpackning/papplåda även om den är liten.
Patrick skrev:Vilka skott använde du till geväret du hade förut?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster