Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Kizmiaz skrev:HW40 i .22 gör bara c:a 90 knyck. Det blir mycket lobba när avståndet ökar.
.177 ger ung. 120 mps och är vad jag själv har och trivs med.
intoTW skrev:Tack foer alla snabba och hjaelpsamma svar
Just nu lutar det mest at en HW 40, med tanke pa era goda kommentarer om denna pistol. Vad jag har foerstatt finns HW 40 i bade 4,5mm samt 5,5mm utfoerande, vilket av kaliberalternativen rekommenderar ni? Ungefaer pa hur manga meters avstand kan man skjuta med en HW 40 max, och samtidigt ha hyfsad precision? Dvs ungefaer hur manga meter avstand skjuter man oftast med en HW 40?
Superbee: Jag har laest din recension och den aer mycket informationsrik samt intressant. Men jag aer som sagt mest inriktad pa HW 40 just, alternativet aer vael att koepa en Crosman pistol (1377C eller 2240) foer kraftens skull, men vi far se hur det blir.
Mvh
Johnny FX skrev:en sak är säker en Umarex eller liknannde kan ALDRIG mäta sig med en HW40.
Tomaz skrev:Tycke, smak och behovet för vilken typ av skytte man utövar är naturligtvis olika...
Vill man ha en precisionspistol som man träffar med där man siktar, så väljer man HW40.
Vill man ha en pistol (som egentligen är en revolver) som man kan tömma magasinet snabbt (med sjunkande utgångshastildghet i takt med att kolsyran blir nerkyld), och inte är så noga med om man träffar där man siktar. Då är en umarexpistol ett bra val.
Ola skrev:Och vill man ha en kombination av båda så köper man en Röhm Twinmaster Trainer.
Commando2008 skrev:Tomaz skrev:Tycke, smak och behovet för vilken typ av skytte man utövar är naturligtvis olika...
Vill man ha en precisionspistol som man träffar med där man siktar, så väljer man HW40.
Vill man ha en pistol (som egentligen är en revolver) som man kan tömma magasinet snabbt (med sjunkande utgångshastildghet i takt med att kolsyran blir nerkyld), och inte är så noga med om man träffar där man siktar. Då är en umarexpistol ett bra val.
Ja, det var något bättre än "ALDRIG"![]()
Jag tillägger & vinklar konklusionen på ett annat sätt:
Vill man ha en billig 1-skotts precisionspistol (modell: "fantasi") som man exakt träffar med där man siktar med kikarsikte & fullt stöd, och trots att den är gjord av plast (kortare livslängd än metall), har riktmedel av plast, är långsam att ladda och har klämrisk, så väljer man HW40.
Vill man ha en pistol (modell tex Colt, Wahlter, Beretta) helt av metall (med revolvermagasin så som många Co2 & PCP-vapen har) som man kan tömma magasinet snabbt (med sjunkande utgångshastildghet i takt med att kolsyran blir nerkyld), och inte är så noga med om man träffar där man siktar (jmf med ett rekylfritt vapen med kikarsikte). Då är en Umarexpistol av tex modellerna Colt 1911, Walther CP88 & Beretta 92 ett bra val.
För att följa länken så måste du registera dig.
Tomaz skrev:
Kvaliten är faktiskt betydligt bättre i alla avseende på HW40 än Umarex.
Plastmaterialet är ett mycket starkt kompositmaterial som inte går sönder, vilket har hänt med umarexpistoler har jag hört, de är ju inte gjorda i vapenstål precis. Tycker du själv ska prova och utvärdera en HW40 innan du avgör dess kvalitet och egenskaper. Jag har skjutit och hanterat båda en hel del och vet vad dom går för.
Denna tråd är ingen tävling mellan dessa pistoler. Det är två helt olika typer av pistoler för olika behov och typer av skytte.
Commando2008 skrev:Ola skrev:Och vill man ha en kombination av båda så köper man en Röhm Twinmaster Trainer.
Ja, banne mig!Co2, dubbelaction & revolvermag (antar jag)...
Priset var jue oxå en glad överraskning. Har du en sådan själv?
Spec:
För att följa länken så måste du registera dig.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster