Jisses vad Crosman 2240 har stuckit i pris, när jag köpte min var den hälften så dyr, nu tar Hurricane 1799 kr för den. Min moddades med egentillverkat grepp, RJ Breach, BOSS-ventil och självklart längre pipa. Underbar plinker på upp till 25-30 m på burkar med ett rödpunktssikte. En liten malör vid tillverkningen av greppet är att det är perfekt för mig som vänstrklypa, för en högerhänt pekar vapnet ca min vänster...
Air Arms S200 .177 Air Arms HFT 500 Kral Puncher PRO .177 Diana 24 .177 QB 78 .177 Hatsan striker s .25 Crosman 2240 .22 Crosman Backpacker .22 / 4x skrot sikte... Artemis PP700W / infällbar karbinstock och rödpunkt
Ja, och det är ett bra pris i Sverige, för Sportwaffen Schneider tar motsvarande 1'600 Sek. Men Crossman 2240 har ju gott rykte sedan gammalt.
Rödpunktssikte funkar inte med mina ögon - punkten blir ett konstigt asymetriskt moln. Annars fattar jag iden, och det verkar kul. Provat pistolkikarsikte med 2x förstoring också, men tyckte inte det gav så mycket (upp till 20m), så jag håller mig till vanliga öppna riktmedel.
Skall du skjuta något nu i helgtider?
Favoriter för tillfället; Colt Government 1911 A1 diabol och UX Race Gun.