Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Glimpen skrev:Ekonomi spelar ingen större roll. Men kanske inte över 3000:-.
Problemet för min del är att jag förutom precision när man nu känner för att sätta ett gäng 10or också vill kunna skjuta t.ex. 5 snabba i följd utan laddning, därav co2 vapen med.
Enda nackdelen med co2 är väl just att kraften avtar efter 20-30 skott medans luft ger samma konstant dock tappar man "snabbheten".
HW40in har fått mycket gott här på forumet så är tämligen säker på att Progunner får en order på en sådan under kvällen.
Dock känner jag samtidigt för att kunna skjuta iväg 5 skott på 5sec medDilemma dilemma.
Har inte skjutit luftvapen på 13-14 år sedan jag tävlade i luftgevär, senast jag sköt var i lumpen, men det är lite annan typ av vapen det :D
Luigi skrev:Glimpen skrev:Ekonomi spelar ingen större roll. Men kanske inte över 3000:-.
Problemet för min del är att jag förutom precision när man nu känner för att sätta ett gäng 10or också vill kunna skjuta t.ex. 5 snabba i följd utan laddning, därav co2 vapen med.
Enda nackdelen med co2 är väl just att kraften avtar efter 20-30 skott medans luft ger samma konstant dock tappar man "snabbheten".
HW40in har fått mycket gott här på forumet så är tämligen säker på att Progunner får en order på en sådan under kvällen.
Dock känner jag samtidigt för att kunna skjuta iväg 5 skott på 5sec medDilemma dilemma.
Har inte skjutit luftvapen på 13-14 år sedan jag tävlade i luftgevär, senast jag sköt var i lumpen, men det är lite annan typ av vapen det :D
Jag föll också för att bränna iväg 8st skott på raken när jag köpte min PT-80 co2 pistol i somras, men nu i efterhand är det bara en kul grej som man ganska snabbt tröttnar på.
soul skrev:Letade också pistol som kompliment till krutskyttet, hade redan en crossman revolver kolsyredriven men den duger ju bara till att plinka på ölburkar med så jag köpte mig en begagnad Feinwerkbau Modell 65 för 1500:-. Med den pistolen kan man få ut lite av sin träning då den i de flesta fall är bättre än vad skytten är, man tröttnar snabbt om man vet att man avfyrat perfekt men kulan inte sitter där den borde.
Röhm pistolerna är säkert också helt ok men jag tror ändå inte att det kommer att hjälpa snabbskyttet med krutpistol då du ju inte har någon rekyl med Röhm:en. Satsa på en begagnad kvalitetspistol så blir du nog inte besviken.
soul skrev:
Och vad gäller tanten så får du göra som oss andra å inte berätta om allt du köper för henne
soul skrev:Har själv haft en Gamo Compact och var rätt nöjd med den, trycket är rätt hårt dock och inte går det att justera heller, men kan man leva med det så är det en rätt ok pistol. Utan att ha allt för mycket på fötterna så skulle jag ju tro att den spöar en HW40 iaf.
Airrifles skrev:soul skrev:Har själv haft en Gamo Compact och var rätt nöjd med den, trycket är rätt hårt dock och inte går det att justera heller, men kan man leva med det så är det en rätt ok pistol. Utan att ha allt för mycket på fötterna så skulle jag ju tro att den spöar en HW40 iaf.
HW40:n vinner över Compacten pågrund av sitt justerbara avtryck, däremot är handtaget och det justerbara siktesbladet trevligare på compacten. Det går att fixa Compactens avtryckare rätt bra men det är en hel del jobb så väljer man mellan två nya pistoler så är valet klart, HW40:n är då dessutom billigare. Det är iaf min åsikt.
Själv är jag rätt sugen på en Twinmaster action, trots att den ser så ful ut.
Glimpen skrev:Jag hade för mig att Compacten har justerbar trigger också? Men kanske är ute o cyklar en del nu, längesen som sagt som jag höll på med luftvapen
Men men, fortsätter leta lite, nångång hittar jag nog rätt. Grejen är som sagt att jag är ute efter snabba skott också o inte enbart precision. Det löser sig
Airrifles skrev:Glimpen skrev:Jag hade för mig att Compacten har justerbar trigger också? Men kanske är ute o cyklar en del nu, längesen som sagt som jag höll på med luftvapen
Men men, fortsätter leta lite, nångång hittar jag nog rätt. Grejen är som sagt att jag är ute efter snabba skott också o inte enbart precision. Det löser sig
Jo den har en justeringsskruv men den räcker inte in tillräckligt långt för att den ska göra någon nytta, byter man den skruven (den har en ovanlig gänga tyvärr) och polerar anläggningsytor så kan man få ett hyfsat avtryck. HW:n har bra justeringsmöjligheter direkt ur lådan så den känns som ett säkrare val.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster