crosman 1377

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

crosman 1377

Inläggav jeepe 02 nov 2008, 11:36

Hej. jag har funderingar på att köpa en crosman 1377 och jag undrar om den är nått att ha? Hur är precisionen? kvalite mm.
jeepe

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Inläggav Luigi 02 nov 2008, 15:07

Välkommen hit jeepe :)

Crosman 1377
Den är billig, utgångshastigheten beroende på hur mycket du pumpar, många finner handtaget plastigt men överlag verkar kvaliteten vara bra.
Precisionen duger gott för en pistol i denna prisklass.

Superbee har skrivit en recension om pistolen: http://www.luftvapen.info/viewtopic.php?t=693
Användarvisningsbild
Luigi

Tackad: 9 gånger i 8 inlägg

Inläggav jeepe 02 nov 2008, 22:13

ok,tack.
Vet någon hur man kan öka utgångshastigheten? Borra upp lufthålet lite?
jeepe

Inläggav Superbee 02 nov 2008, 22:24

jeepe skrev:ok,tack.

Längre pipa är i princip det som gäller, sen tycker jag inte direkt att 180ms är dåligt ur en luftpistol!

Men man kan göra vissa modifikationer på ventil och pistong som kan göra att man slipper pumpa så jäkla mycket (blir dock trögre att pumpa)

Det får du googlea lite efter tror jag
Användarvisningsbild
Superbee

Tack utdelade: 67 gång
Tackad: 62 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: N/a
Luftvapen favorit: Air Arms TX200HC

Inläggav jeepe 02 nov 2008, 22:30

Superbee skrev:

Längre pipa är i princip det som gäller, sen tycker jag inte direkt att 180ms är dåligt ur en luftpistol!

Men man kan göra vissa modifikationer på ventil och pistong som kan göra att man slipper pumpa så jäkla mycket (blir dock trögre att pumpa)

180 mps är inte dpligt, men bra kan göras bättre :wink:
Är de någon fara att borra upp ventilen 0,5 mm eller kan det bli bankaka av altihop
jeepe

Inläggav Superbee 03 nov 2008, 05:47

jeepe skrev:
Superbee skrev:

180 mps är inte dpligt, men bra kan göras bättre :wink:
Är de någon fara att borra upp ventilen 0,5 mm eller kan det bli bankaka av altihop

Jag hittade info om det på någon amerikansk Crosmansida men har lyckats tappa bort bokmärket, så det är bara o googlea på friskt :-)
Lägg gärna upp de du hittar i den här tråden, eller för registervårdens skull lägg upp en ny tråd med namnet "1377 modifikationsguider" eller liknande, som sagt jag vet att det finns beskrivningar hur man ska göra, ska se om jag kan hitta det igen o lägga upp här jag med, men lider lite av tidsbrist för närvarande tyvärr :(

Att bara sätta borren i ventilen gör nog mer skada än nytta skulle jag nog säga rent spontant, det känns som lite "blunda och skjut resonemang" för mig :)

Men som sagt steg 1 är att fixa en längre pipa, steg två är modifikation av pumpsystemet. Ska man ha allra mest flås slutar det nog med någon form av "PCP-mod" man ska göra, men dock ska man VERKLIGEN veta vad man sysslar med då tryckkärl som exploderar är mindre roligt!
Användarvisningsbild
Superbee

Tack utdelade: 67 gång
Tackad: 62 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: N/a
Luftvapen favorit: Air Arms TX200HC

Återgå till Luftpistoler

| | |likartade trådar| | |