BSA Airsporter

Här snackas det om Tuning, Service och Reparationer

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

BSA Airsporter

Inläggav Ulf 17 aug 2008, 17:18

Är det någon som haft isär en airsporter ??

Är isf intresserad av en StripDown för just denna bössa.

Mest intresserad är jag hur man får loss bakstycket (gängat) utan att orsaka onödiga skador , och : måste tryckesdetaljerna
demonteras innan man gängar loss bakstycket ?

MaxiGrip skenan har jag någorlunda kläm på demont & remont , men det är inte i högsta prio.

Tacksam för hjälp
Bild

www.plvk.se
----------------------------------------------------------


Anhängare till Elitserielaget -=Det Svarta Hotet=-
Användarvisningsbild
Ulf
 
Inlägg: 3884
Blev medlem: 31 dec 2007, 11:41
Ort: Piteå
Tack utdelade: 463 gång
Tackad: 299 gånger i 200 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Vortek-drivna luftgevär

Inläggav JOG 18 aug 2008, 11:41

Har plockat isär min själv utan några problem.
Ta bort laddarmen från bakstycket och sen är det bara att ta i och skruva ur bakstycket.
Håll emot när du kommer till de sista varven så att inte allt flyger iväg när spänningen på fjädern släpper.
För att få ur pistong m.m måste siktes skenan bort. Knacka försiktigt skenan bakåt så kommer den att släppa ur sitt fäste.

När du sen skall återmontera är det bara göra allt i omvänd ordning. Det svåra är att få fast bakstycket utan att komprimera fjädern innan
Jag har klarat mig utan komprimator men det blir nog betydligt enklare om du använder det.

Lycka Till
THERE IS NO SUBSTITUTE FOR M/S
FX Cyclone cal. 22
BSA Airsporter Stützen cal. 22
JOG
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 28 jun 2008, 18:06
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Inläggav Ulf 18 aug 2008, 14:45

JOG : tog bort tryckesdelarna som sitter i bakstycket innan du började gänga bort det ?
Bild

www.plvk.se
----------------------------------------------------------


Anhängare till Elitserielaget -=Det Svarta Hotet=-
Användarvisningsbild
Ulf
 
Inlägg: 3884
Blev medlem: 31 dec 2007, 11:41
Ort: Piteå
Tack utdelade: 463 gång
Tackad: 299 gånger i 200 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Vortek-drivna luftgevär

Inläggav JOG 18 aug 2008, 15:03

Jag tog bara bort spänn/ladd armen från bakstycket, avtryckare m.m sitter kvar.
THERE IS NO SUBSTITUTE FOR M/S
FX Cyclone cal. 22
BSA Airsporter Stützen cal. 22
JOG
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 28 jun 2008, 18:06
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Inläggav Ulf 18 aug 2008, 15:16

Ok :-)

Hoppas då att inte bakstycket sitter allt för hårt, så att man tex måste värma loss det.

Mången tack för hjälpen :smt039
Bild

www.plvk.se
----------------------------------------------------------


Anhängare till Elitserielaget -=Det Svarta Hotet=-
Användarvisningsbild
Ulf
 
Inlägg: 3884
Blev medlem: 31 dec 2007, 11:41
Ort: Piteå
Tack utdelade: 463 gång
Tackad: 299 gånger i 200 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Vortek-drivna luftgevär

Inläggav JOG 18 aug 2008, 20:14

Jag behövde inte värma, det finns en del naturliga punkter som kan fungera som hävarm för att få mer
kraft om det skulle sitta väldigt hårt men jag tror inte det är några problem.

Lycka till och berätta gärna hur det gick!
THERE IS NO SUBSTITUTE FOR M/S
FX Cyclone cal. 22
BSA Airsporter Stützen cal. 22
JOG
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 28 jun 2008, 18:06
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Inläggav Ulf 20 aug 2008, 14:54

Bakstycket satt inte alls hårt 8)

Fäste bakstycket i hyvelbänkens gummiklädda käftar. Tillsammans med en kompis skruvade vi loss tuben.
Föspänningen var mycket mindre än väntat. Inga alls problem.

Släppte ner en tarad maccarifjäder och smorde om allt iövrigt enl regelboken.

Blev som en ny bössa 8)


Återigen tack JOG för supportingen :smt020
Bild

www.plvk.se
----------------------------------------------------------


Anhängare till Elitserielaget -=Det Svarta Hotet=-
Användarvisningsbild
Ulf
 
Inlägg: 3884
Blev medlem: 31 dec 2007, 11:41
Ort: Piteå
Tack utdelade: 463 gång
Tackad: 299 gånger i 200 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Vortek-drivna luftgevär

Inläggav JOG 20 aug 2008, 18:57

Roligt att det gick så bra!
Jag skulle nog behöva byta min fjäder snart.
Om du har möjlighet skulle det vara intressant med lite prestanda efter operationen!
THERE IS NO SUBSTITUTE FOR M/S
FX Cyclone cal. 22
BSA Airsporter Stützen cal. 22
JOG
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 28 jun 2008, 18:06
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg


Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

  • Sponsorer