Gamo Maxima 305m/s eller?

Här snackas det om Tuning, Service och Reparationer

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Gamo Maxima 305m/s eller?

Inläggav Tor42 27 mar 2008, 01:31

Hej alla vapenfrälsta.
Första gången jag skriver på forumet. Har ett Gamo Maxima som jag tänkte ge kraften åter. Såg tipset om att svetsa hålet på pistongen så är det klappat o klart. Innan jag gick in på det här forumet såg jag dock på en Tysk hemsida För att följa länken så måste du registera dig.

att dom under varning skickar med en- federvorspannbolzen- som ska höja prestandan till licenspliktig nivå? Vet nån om den också ska på plats + att man svetsar pistongen? Ska man göra nåt mer som är vettigt om man ändå plockar isär bössan? Har tänkt använda snickarbänken för att komprimera fjädern när jag tar isär den. Går det bra kan jag återkomma med bild på operationen. Annars kommer ett akut skrik på hjälp att eka över detta forum.
Tacksam för några hjälpande tips
I rymden kan ingen höra dig skrika
Tor42

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Inläggav Tor42 27 mar 2008, 17:10

Lokes skrev:gör samma som jag gjorde med CF-20 bössan förutom den lilla distansen till laddluckan :)
Men 305m/s skall du nog inte räkna med, skulle tippa på 250-260 om du lyckas bra och pressa ihop den klarar du nog att göra för hand :)

mvh....

Okej. Så 305m/s är lite glädjesiffror. Det ser ju i alla fall lite "häftigare" ut med en 3:a först. Eftersom jag inte har möjlighet att mäta hastigheten efter ingreppet så intalar jag mig själv att tillverkaren inte har ljugit alltför mycket. Eller hmmm ,man kan aldrig lita på en säljare. :(

/ Tor42
I rymden kan ingen höra dig skrika
Tor42

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom

| | |likartade trådar| | |