Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
yellonet skrev:Är det lagligt med sådan ljuddämpning av vapen?
sexskjutarn skrev:För att få bättre passform, kan man sedan lägga pistongen i varmt vatten en stund, och sedan i kallt.
sexskjutarn skrev:, sätt en jurist och utred fallet, men om det visar sej vara olagligt ska jag minst ha 15 år, för då vill jag inte längre vara ute i friheten.
Skogshuggarn skrev:sexskjutarn skrev:För att få bättre passform, kan man sedan lägga pistongen i varmt vatten en stund, och sedan i kallt.
Smart !! ,,Skall plasten sitta på när du gör värmebehandlingen i vatten ?sexskjutarn skrev:, sätt en jurist och utred fallet, men om det visar sej vara olagligt ska jag minst ha 15 år, för då vill jag inte längre vara ute i friheten.
Du som gillar Ryssbössor sexskjutarn,,vad sägs om 15 års arbetsläger i Sibirien , med arbetsuppgiften att montera Baikalbössor
sexskjutarn skrev:yellonet skrev:Är det lagligt med sådan ljuddämpning av vapen?
Bra fråga, och det vore fan om det inte var det.
Nej, men det spelar nog ingen roll egentligen, frågan är ju om ljuddämpning är helt och hållet förbjudet när det gäller skjutvapen eller om det bara är vissa vapenljud som avses i lagen. Den verkar ju tyvärr vara skriven ungefär så här: Man får inte ljuddämpa vapen. Kort och koncistsexskjutarn skrev:För det första ser jag ingen ljuddämpare någonstans, gör du?
Nja, ljudet som kulan ger upphov till när den färdas genom luften dämpas väl inte (vilket ändå inte är så högt för en kula som färdas under ljudhastighet), om man inte sänker effekten i bössan och därmed utgångshastigheten på kulan, det är väl snarare mynningsljudet som luftpuffen orsakar som man kan dämpa.sexskjutarn skrev:För det andra dämpas som rubriken lyder endast mekaniskt skrammel, vilket inte påverkar ljudet som kulan ger ifrån sej på sin färd mot målet, som man även kan dämpa med lagliga medel, som tex en längre pipa.
sexskjutarn skrev:Visst, sätt en jurist och utred fallet, men om det visar sej vara olagligt ska jag minst ha 15 år, för då vill jag inte längre vara ute i friheten.
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster