Hej!!! Här kommer fakta med bilder och info från provskjutningen. Håll till godo. Numer och mail finns på första inlägget sidan 1.
1. Skotten jag sköt med.
2. Pangen.
3. Uträkningen av
Joule och fart som bevis med nya fjädern imonterad.
4. Titan xs (vänstra) och min egenkonstruerade fjäder. Resultatet blev 20.7
Joule vilket känns bra!!! Fjädern är förtryckt och värmebehandlad i 400 grader C för att stå ut med sammandragningarna och det tuffa klimatet i bössan, därav det lite svedda utseendet.
FAKTA nya fjädern: Längd. 30,5 cm Styrka på tråden. Max vad som går mot alla måttbegränsningar i geväret, och vad som håller på sikt utan taskig fart om 2V...Dessutom bästa tänkbara material på tråden. Denna passar rakt upp och ner i en omoddad hw 97/77
men kom ihåg, den är bra stark. Om ni monterar in den utan en fjäderkomprimator behöver ni vara 2 man. Lovar... Dessutom blir det nu licensbelagt!!! Glöm ej
5. tavlan jag pangade på. Avstånd, 20 meter med stöd. Härlig rekyl men absolut kontrollerbar. Som bilden dessutom visar!
6. Gamla titan xs fjädern i
kronograf. Blev 19
Joule. (167
mps med 1.365 gram skott), Båda skotten jag pangat med har förövrigt nästan samma
bc.
7. Utsomad bild på samma som ovan.
8. Sista bilden. Farten på min
kronograf med min nya fjäder. sköt ca 100 skott innan jag mätte efter "nyinmonteringen",då blev resultatet med 1,16 grams skotten ovan, 20,7
Joule!!! (Vid 14,5 grain spetskula blir farten ca 211 m/s), men ingen mätning på det är med här.
9. Nått mer så säg till...
10.
Hämtpris 400:- för dessa fjädrar vilket är billigt med tanke på vad allt har kostat....
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.
H.M Ar6 + Hawke Nighteye 6.5-20x50...