Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Sako Finnbear skrev:börne skrev:Är ju 7 År gammal så inget konstigt att remmen töjts lite.
För att följa länken så måste du registera dig.
Sen blir det så här när den ligger i väskan.
Går väl inte att göra nåt åt antar jag.
Testa att genomblöta remmen och låt den sedan torka, borde krympa den något.
En av mina favoritknivar och som alltid ligger i jaktjackan är en EKA Swede 8. För mig perfekt storlek, smidig och håller skärpan riktigt bra. Ser att det kommit ut en ny version numera med en upphängningsögla. Min gamla har inte det.Sako Finnbear skrev:Lite persedelvård på jägarbälte, vapenremmar och en nyinköpt EKA Swede 10.
Martin skrev:Sako Finnbear skrev:börne skrev:Är ju 7 År gammal så inget konstigt att remmen töjts lite.
Det där måste jag testa, har en läderslida till min Eka Swingblade där låsremmen töjt sig.
Martin skrev:En av mina favoritknivar och som alltid ligger i jaktjackan är en EKA Swede 8. För mig perfekt storlek, smidig och håller skärpan riktigt bra. Ser att det kommit ut en ny version numera med en upphängningsögla. Min gamla har inte det.Sako Finnbear skrev:Lite persedelvård på jägarbälte, vapenremmar och en nyinköpt EKA Swede 10.
Martin skrev:Sako Finnbear skrev:börne skrev:Är ju 7 År gammal så inget konstigt att remmen töjts lite.
Det där måste jag testa, har en läderslida till min Eka Swingblade där låsremmen töjt sig.
börne skrev:Martin skrev:Sako Finnbear skrev:börne skrev:Är ju 7 År gammal så inget konstigt att remmen töjts lite.
Fungerade kanon![]()
Men måste göra om det igen även om den inte är så uttänjd som på denna bilden.
Sako Finnbear skrev:Fortsätter även med HW30:an i denna tråden så jag har allt samlat.
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Fortsätter även med HW30:an i denna tråden så jag har allt samlat.
Ovanligt snygg "HW30" du fick tag på, valnöt & allt
Sako Finnbear skrev:Martin skrev:Sako Finnbear skrev:börne skrev:Är ju 7 År gammal så inget konstigt att remmen töjts lite.
Brukar funka!
Martin skrev:Sako Finnbear skrev:Martin skrev:Sako Finnbear skrev:börne skrev:Är ju 7 År gammal så inget konstigt att remmen töjts lite.
Brukar funka!
Fungerade tyvärr inte, krympte knappt någonting. Gjorde jag fel? Lät den blir duktigt genomblöt och sedan torka.
atte69 skrev:11.42j ,, ja den sätter sig nog om nån vecka ,, fin bössa..
Sako Finnbear skrev: ...Jag gillar den skarpt...
Chris skrev:Sako Finnbear skrev: ...Jag gillar den skarpt...
håller med... en fullvuxen bössa med bra tyngd och ballans.
atte69 skrev:förresten , undrar om det inte ligger bricka längst in i pistongen på dom ,, som det gör i hw80 ,, den syns knappt , kan vara lite pillig att få ut ,vill minnas det var en mycket tunn o-ring också ,, där har du kanske en j om den inte sätter sig .
istället för att kapa tänkte jag ./A
atte69 skrev:förresten , undrar om det inte ligger bricka längst in i pistongen på dom ,, som det gör i hw80 ,, den syns knappt , kan vara lite pillig att få ut ,vill minnas det var en mycket tunn o-ring också ,, där har du kanske en j om den inte sätter sig .
istället för att kapa tänkte jag ./A
Sako Finnbear skrev:Bör nog ligga mellan fjäder och bakstycke?
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Bör nog ligga mellan fjäder och bakstycke?
Brickan som diskuteras brukar sitta i pistongen med en o-ring som håller den på plats om jag minns rätt, va rätt svår att få ut, vi pillade ett tag med polarens HW77.
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Bör nog ligga mellan fjäder och bakstycke?
Brickan som diskuteras brukar sitta i pistongen med en o-ring som håller den på plats om jag minns rätt, va rätt svår att få ut, vi pillade ett tag med polarens HW77.
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster