Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Sako Finnbear skrev:Tusen tack!![]()
Jepp! Betsar först med valnöts ojebets, väntar sedan 15-20 minuter, efter det gnider jag
kolven med stålull 0000 för att få den slät då träfibrerna reser sig lite av betsen. Efter
detta är det bara att köra på med linolja/vax.
Köper färdig soloxiderad olja, men helt rätt, det är rå linolja som förvarats i glaskärl ute
i solen i ungefär ett år. Dyr som quicksilver!
Ja linolja är användbart till mycket, jag använder det flitigt. Linoljevaxet är även bra på
läder, tegel, mm...
chaosborn skrev:Tack.
Jag får prova att betsa och vaxa någon gång.
De verktygen jag behandlade linoljade jag bara en gång och torkade sedan av dagen efter, provade att behandla en gång till på nått hammarskaft, men kändes som det redan var mättat.
På metall känns det som det funkar riktigt bra med, polerade upp en fin yta och la sen på rå linolja, blev snyggt.
Marsi skrev:Linolja blir väldigt snyggt på avgassystem också, särskilt när de blivit ordentligt i brända.
Chris skrev:kul med lite skytte hemma på tomten.....köpt eller hemmagjort snurrmål?
Sako Finnbear skrev:Jag valde ut ett där svetsarna såg bra
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Jag valde ut ett där svetsarna såg bra
Japp... Jag också, vissa såg rent fördjävliga ut, svetsen hade bränt in i en av plåtarna & satt på ett litet hörn i den andra osv, men det hjälpte inte att ta dom bästa, tur dom är nästan gratis
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst