Weihrauch HW55 tidigt 50-tal rep och tuning typ!

Köpte denna billigt (103 eur) från egun för en vecka sedan, plockade ner den rätt snabbt som vanligt, ett skott hann jag provskjuta
Den är från 50-talet, jag vet inte exakt ännu men den är tidig. Nedan är bössan i skicket den kom!
För att följa länken så måste du registera dig.
Samma piplåsning som senare modeller, de tillverkade några HW55 utan piplås också under de tidigare åren.
För att följa länken så måste du registera dig.
Avtrycket är helt annorlunda från senare HW55:or det är en mycket enkel variant men den fungerar förvånansvärt bra.
För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig.
Delarna jag tänkt göra något åt.
För att följa länken så måste du registera dig.
Det har varit ett djävulskt slitage mellan tuben och länkarmen, ingen som varken smörjt eller gjort något åt det på länge. Det handlar om millimetrar i slitage
För att följa länken så måste du registera dig.
Filade och slipade det jämnt iaf.
För att följa länken så måste du registera dig.
Jag trodde jag hade nylonskruvar hemma men det hade jag inte så jag fick leta upp något som jag kunde gänga och sätta emellan för att inte slitaget skulle fortgå. Det blev ett gammalt skydd för elkontakter som fick sätta sitt en spröt på spel.
För att följa länken så måste du registera dig.
Gängning pågår.
För att följa länken så måste du registera dig.
Skapelsen.
För att följa länken så måste du registera dig.
Hål borrat och gängning i länkarmen på två strategiska ställen.
För att följa länken så måste du registera dig.
Fastlimmat
För att följa länken så måste du registera dig.
Klart
För att följa länken så måste du registera dig.
Lite kallblånering
För att följa länken så måste du registera dig.
Inte stål mot stål längre
För att följa länken så måste du registera dig.
Nästa projekt blev en innersleeve för styrningen.
För att följa länken så måste du registera dig.
Sedan lite puts av pistongens glidytor.
För att följa länken så måste du registera dig.
Dessa delar klar för montage, bara lite fett kvar att smörja på. Det behövdes ingen sleeve inne i pistongen eftersom det var tajt nog mellan den och fjädern.
För att följa länken så måste du registera dig.
Fortsättning följer

Den är från 50-talet, jag vet inte exakt ännu men den är tidig. Nedan är bössan i skicket den kom!
För att följa länken så måste du registera dig.
Samma piplåsning som senare modeller, de tillverkade några HW55 utan piplås också under de tidigare åren.
För att följa länken så måste du registera dig.
Avtrycket är helt annorlunda från senare HW55:or det är en mycket enkel variant men den fungerar förvånansvärt bra.
För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig.
Delarna jag tänkt göra något åt.
För att följa länken så måste du registera dig.
Det har varit ett djävulskt slitage mellan tuben och länkarmen, ingen som varken smörjt eller gjort något åt det på länge. Det handlar om millimetrar i slitage

För att följa länken så måste du registera dig.
Filade och slipade det jämnt iaf.
För att följa länken så måste du registera dig.
Jag trodde jag hade nylonskruvar hemma men det hade jag inte så jag fick leta upp något som jag kunde gänga och sätta emellan för att inte slitaget skulle fortgå. Det blev ett gammalt skydd för elkontakter som fick sätta sitt en spröt på spel.
För att följa länken så måste du registera dig.
Gängning pågår.
För att följa länken så måste du registera dig.
Skapelsen.
För att följa länken så måste du registera dig.
Hål borrat och gängning i länkarmen på två strategiska ställen.
För att följa länken så måste du registera dig.
Fastlimmat
För att följa länken så måste du registera dig.
Klart
För att följa länken så måste du registera dig.
Lite kallblånering
För att följa länken så måste du registera dig.
Inte stål mot stål längre
För att följa länken så måste du registera dig.
Nästa projekt blev en innersleeve för styrningen.
För att följa länken så måste du registera dig.
Sedan lite puts av pistongens glidytor.
För att följa länken så måste du registera dig.
Dessa delar klar för montage, bara lite fett kvar att smörja på. Det behövdes ingen sleeve inne i pistongen eftersom det var tajt nog mellan den och fjädern.
För att följa länken så måste du registera dig.
Fortsättning följer
