Släptryck Hw97

Här snackas det om Tuning, Service och Reparationer

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Släptryck Hw97

Inläggav Markarn 08 okt 2008, 08:48

Godagens!
Jag har en hw97 som redan från start haft ett litet släp innan det smäller, har inte tänkt så mycket på det förut men nu retar jag mig mer å mer på det :twisted: Går det att justera bort eller måste man ta isär trycket eller.... :?:
Bössan i övrigt är ju fantastisk å då vill jag ju att trycket ska vara det också... :-)
Markarn

Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: Hw97k

Inläggav Hawkeye 08 okt 2008, 10:53

Menar du att det finns en "tryckpunkt", samma som jag har på min HW 50?. I så fall har jag precis motsatt uppfattning än du. På min Meteor smäller det direkt och det gillar inte jag. Jag vet inte om detta går att justera. Det är väl mer en fråga om vad man är van vid.
Weihrauch 50 S .22, Weihrauch 30 S .177, Diana 34 .22, Webley Tracker .22, HW 45 .22, HW 40, Beretta 92 FS m fl
Användarvisningsbild
Hawkeye

Tack utdelade: 9 gång
Tackad: 39 gånger i 28 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp

Re: Släptryck Hw97

Inläggav Åsa-Nisse 08 okt 2008, 14:09

Markarn skrev:Godagens!
Jag har en hw97 som redan från start haft ett litet släp innan det smäller, har inte tänkt så mycket på det förut men nu retar jag mig mer å mer på det :twisted: Går det att justera bort eller måste man ta isär trycket eller.... :?:
Bössan i övrigt är ju fantastisk å då vill jag ju att trycket ska vara det också... :-)

Kul att du gillar bössan... :wink: !!
För det gör jag själv med min egen..!!!

ja det går att justera trycket på avtryckaren så att den blir hårdare om det är det du vill åt...???
Det är inget svårt alls..!!!

PMá om du behöver hjälp..!!

// Åsa-Nisse. 8)
Eftersom att ingen är perfekt....
Och jag är ingen.....

Så måste jag vara perfekt...??!! ;-)
Åsa-Nisse

Tack utdelade: 1 gång
Skytteklubb: Onsala LGK
Luftvapen favorit: *Theoben Rapid Mk2 .25

Inläggav Markarn 08 okt 2008, 15:13

jo jag har tryckpunkt och jag har även justerat hårdheten på trycket till önskat värde.....men efter tryckpunkten så släpar trycket lite innan det smäller. Så kan det inte behöva vara.....eller :?:
Markarn

Tack utdelade: 2 gång
Luftvapen favorit: Hw97k

Inläggav RoLig 09 okt 2008, 21:12

Markarn skrev:jo jag har tryckpunkt och jag har även justerat hårdheten på trycket till önskat värde.....men efter tryckpunkten så släpar trycket lite innan det smäller. Så kan det inte behöva vara.....eller :?:

Om du vill minska på släpet ska du justera den främre skruven. Kolla längst ner på sidan/länken.

För att följa länken så måste du registera dig.

RoLig

Tack utdelade: 80 gång
Tackad: 42 gånger i 29 inlägg

Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom

| | |likartade trådar| | |