Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Det är en Typhoon .25 jag har jag medogster skrev:Beror ju på vilken bössa man pratar om, hade en .25 typhoon som inte fick tillräckligt med luft å den ventilen kortades så hammaren kunde slå in ventilpinnen längre å mer luft kom flödandes.
Skillnaden blev från 280mps till 340mps med FTT vilket inte är så tokigt i cal .25!
wheelielover skrev:Drog av 1mm igår och mätte ventilen,har nästan 4mm utstick på ventilpinnen nu.
Provsköt i morse och hastigheten har blivit lägre![]()
En kraftigare fjäder än Cyclonfjäder kanske??
buckshot2000 skrev:
barracuda skjuter dessutom sämre över 280mps i de flesta pipor lite beroende på om man har kompensator/dämpare och vad det är för pipa samt hur räfflorna i pipan ser ut och hur de lyckas stabilisera en baracuda.
.
ogster skrev:buckshot2000 skrev:
barracuda skjuter dessutom sämre över 280mps i de flesta pipor lite beroende på om man har kompensator/dämpare och vad det är för pipa samt hur räfflorna i pipan ser ut och hur de lyckas stabilisera en baracuda.
.
Är det något du antar eller kommit fram till själv?
Är ju inte allt för många .25 bössor som skickar iväg en barracuda i 280mps...
buckshot2000 skrev:problemet är att det inte finns oborrade ventiler att köpa ;-((((((((((((((
Den ventilen du hade var ganska unik.
buckshot2000 skrev:ogster skrev:buckshot2000 skrev:
.
Är det något du antar eller kommit fram till själv?
Är ju inte allt för många .25 bössor som skickar iväg en barracuda i 280mps...
det är inget jag antar om antar betyder att det är ett teoretiskt antagande utan praktisk verklighetsförankring.
buckshot2000 skrev:ogster : Jo det är klart att jag testat olika .25 pipor , jag har också testat barracuda ur 3 olika batchar och EuinJin .25 , helt klart skjuter barracudan bäst under 280mps ur vanliga ochokade LW .25 pipor.
.
ogster skrev:buckshot2000 skrev:ogster : Jo det är klart att jag testat olika .25 pipor , jag har också testat barracuda ur 3 olika batchar och EuinJin .25 , helt klart skjuter barracudan bäst under 280mps ur vanliga ochokade LW .25 pipor.
.
Har nog fått samma resultat vad gäller lw:s pipor, runt 250mps brukar funka bäst då (med barracuda).
Men careers pipor verkar funka bättre i högre hastigheter, provade en 707:a i sommras som sköt riktigt bra (av det jag hann testa) å den slungade iväg en cuda i 300mps
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster