
Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Inga större konstigheter att fixa till sin FWB 300S själv.
En FWB 300S blir otroligt mycket trevligare att skjuta med om man får tag i en passand fjäder från Maccari.
Man får en snabbare locktime, ingen twang och vibrationer, en utgångshastighet på ca 200m/s med JSB Exact.
Och allt detta med bibehållen precision och rekylfrihet. Det går egentligen inte att beskriva hur bra det blir, det måste upplevas...
Tyvärr är tillgången på maccarifjädrar inte så stor. Han tillverkar dom i små upplagor då och då och man får hålla koll på maccaris hemsida på Today“s Special när han har några till salu..
För att följa länken så måste du registera dig.
...Och lite tips innan fjäderbytet:
Först kan du ju kika igenom länkarna här innan du demonterar bössan..
Sprängskiss:
För att följa länken så måste du registera dig.
Demontering på tyska:
För att följa länken så måste du registera dig.
Demontering på engelska:
För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig.
När du har demonterat bössan:
Torka bort allt gammalt smörjmedel...
Byt pippckning och pistongbuffer (beställ från sportec.se )
Använd mycket sparsamt med smörjmedel... (jag använder maccari clear tar som smörjmedel i hela bössan)
Liten klick fett i båda fjäderändarna, en tunn hinna på resten av fjädern..
En mycket tunn hinna runt kompressionsringen, inget mer i kompressionstuben eller pistongen..
En tunn hinna utanpå kompressionstuben..
Inget smörjmedel på glidpinnarna längst fram på cylindern..(annars riskerar man att släden glider för lätt och man känner rekyl i bössan)
Smörj alla gildytor på leder och laddarm..
Sätt ihop bössan, skjut och njut...
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster