vart kan jag hitta denna avtryckare

Här snackas det om Tuning, Service och Reparationer

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

vart kan jag hitta denna avtryckare

Inläggav DrDROK 02 apr 2009, 20:20

ska bygga min egen kolv till min cutlas, letar nu efter en avtryckare som jag har hittat på bild.
Kan någon hjälpa mig med info om vart jag kan köpa något liknande

För att följa länken så måste du registera dig.

Vore tacksam för alla ideer eller info om vart man kan få tag på något liknande

/Patric
DrDROK

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: vart kan jag hitta denna avtryckare

Inläggav MrBlarren 02 apr 2009, 21:06

Har svårt att tänka mig att det är något man kan köpa över disk,man får nog göra själv eller kanske du kan fråga där du hittade bilden var man fått tag på grejorna
FX Cyclone .22
FX Typhoon .177
FX Whisper .22
Bam B51 .22
QB 78 .177
QB 79 .22
QB 36 .22,.177
QB B3
Hatsan Striker X .25
Crosman 2240 .22
MrBlarren

Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 11 gånger i 10 inlägg

Inläggav DrDROK 03 apr 2009, 11:52

Bilden är från en film på youtube, kan inte svarva och fräsa i metyal själv. Jobbar enbart med trä.
Vet du någonstans som man kan vända sig för att få tag på någon som kan tillverka en åt mig?

Eller om det finns någon annan lösning för att flytta fram avtryckaren. Håller på att tillverka en ny stock där jag flyttar fram avtryckaren
DrDROK

Inläggav ten22 03 apr 2009, 14:12

Hej,
en varbygel kan du göra av aluplåt, sådär 12-15mm tjock. Bågfil, fil och lite elbow-grease. Behövs ingen svarv och fräs till det.
Den andra lösningen (som jag har på lut till ett projekt...) är att använda dig av en liten solenoid! Kräver att du har ett batteri gömt nånstans i stocken. Behåll gamla avryckaren, montera solenoiden så att den klipper till avtryckaren när du trycker på den nya avtryckaren - som alltså helt enkelt är en strömbrytare. Ett elektromekaniskt trycke helt enkelt. Detta eliminerar behov av tråkig mekanisk länk till avtrycket, dessutom kan du justera avtryckarvikten till, ja... hur låg som helst nästan. kör tex med en vanlig mikrobrytare som avtryck. Jag ska oxå bygga mig en Bullpup har jag tänkt, och då kan jag göra ett enkelt, yxigt avtryck och sen låta solenoiden göra grovjobbet; "shoot by wire" alltså...
Mvh
/ten22
ten22

Inläggav DrDROK 03 apr 2009, 16:34

Det där med selonid låter ju jäkligt intresant, kan ingenting om det. Men om det är som du beskriver så är det ju helt klart den väg som jag ska ta. Kan du ge någon länk till något ställe som man kan läsa lite om det, samt beställa sådana saker så jag kan komma vidare i mitt projekt.

Har inhandlat stockämne idag, ska sätta igång i nästa vecka med fräsen och göra i ordning stocken. Kan bli riktigt roligt.
DrDROK

Inläggav ten22 04 apr 2009, 10:27

hej,
finns nog inget att läsa om liknande projekt vad jag vet, mest ett resultat av kreativt tänkande.. Det finns ju vapen som använt sig av elektronik sedan många år, ex vis Daystate, men där har man gått ett steg lägre och ersatt strikern med en solenoid ( eller har jag fattat fel?), det är ju en ännu trevligare lösning; slippa spänna en slagfjäder. För hemmapularen så är nog en gyllene medelväg att sätta en liten "solonojd" som klipper till eller drar i avtryckaren.
Lycka till
/ten22
ten22

Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom

| | |likartade trådar| | |