Jula-bössa (399:-) reparation / tuning

tjena!
har efter lite studering av detta forum plockat isär min tatt-bössa i småbitar
upptäckte att pistongen var sprucken och det var alldeles som sand i cyliderloppet och på fjädern. Det påverkar prestandan ganska mycket va?
det jag har gjort so far är att tvätta av allt (ska smörja om). har tätat pistongen (kolven) med kemisk metall) och håller för tillfället på att polera cylingerloppet.
bifogar en bild på kompressionsgrejjerna
Finns det något mer jag kan göra? har inte tillgång till svarv vad jag vet, men kanske senare projekt
och juste; var monterar man en främre fjäderguide? är det längst in i pistongen ? går det att få fjädern att rotera fritt på denna axel? med kullager exempevis?
denna tråd blir förhoppningsvis en rullande uppgraderings-logg med lite tur =)
Tack på förhand!
UPDATE!
Slipat bort överflödig kemisk metall från pistongen
såhär ser den ut nu

har efter lite studering av detta forum plockat isär min tatt-bössa i småbitar

upptäckte att pistongen var sprucken och det var alldeles som sand i cyliderloppet och på fjädern. Det påverkar prestandan ganska mycket va?
det jag har gjort so far är att tvätta av allt (ska smörja om). har tätat pistongen (kolven) med kemisk metall) och håller för tillfället på att polera cylingerloppet.
bifogar en bild på kompressionsgrejjerna

Finns det något mer jag kan göra? har inte tillgång till svarv vad jag vet, men kanske senare projekt

och juste; var monterar man en främre fjäderguide? är det längst in i pistongen ? går det att få fjädern att rotera fritt på denna axel? med kullager exempevis?
denna tråd blir förhoppningsvis en rullande uppgraderings-logg med lite tur =)
Tack på förhand!
UPDATE!
Slipat bort överflödig kemisk metall från pistongen
såhär ser den ut nu
