Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
dano_swe skrev:Detta var lite intressant (saxat från pyramydair.com):
"*To keep your gun functioning perfectly for years, always put 1-2 pumps in your multi-pump Backpacker carbine when you're done shooting. This helps seal the gun and prevents dirt and debris from deteriorating the seals."
PALLE_H skrev:Dr_Phreak skrev:Jag köpte dessa till mitt Crosman M4: För att följa länken så måste du registera dig.. Betalade 10$ i frakt, så totalt 40$.
Är väldigt nöjd, gick från 160mps på 10 pump till 190mps vid 10 pump med Jsb Exact 4,52. Det är samma valve och piston som passar 1377 och 1322 och jag tror det är samma till Backpackern.
Vad är det för skillnad på de två pistongerna den ene är i plast och står att den är "adjustable" kostar dessutom samma båda.
Patrik skrev:dano_swe skrev:Detta var lite intressant (saxat från pyramydair.com):
"*To keep your gun functioning perfectly for years, always put 1-2 pumps in your multi-pump Backpacker carbine when you're done shooting. This helps seal the gun and prevents dirt and debris from deteriorating the seals."
Crosman skriver något helt annat på manualen![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
Dr_Phreak skrev:PALLE_H skrev:Dr_Phreak skrev:Jag köpte dessa till mitt Crosman M4: För att följa länken så måste du registera dig.. Betalade 10$ i frakt, så totalt 40$.
Är väldigt nöjd, gick från 160mps på 10 pump till 190mps vid 10 pump med Jsb Exact 4,52. Det är samma valve och piston som passar 1377 och 1322 och jag tror det är samma till Backpackern.
Vad är det för skillnad på de två pistongerna den ene är i plast och står att den är "adjustable" kostar dessutom samma båda.
Palle: Den ena delen, den i metall, är själva valven eller " kammaren" som fylls med luft och plastdelen är pumphuvudet, pistonen. Till en flat top valve behövs en flat top piston för att göra pumpningarna så effektiva som möjligt. Det går att använda ett original pumphuvud men då försvinner vitsen med att ha en flat top valve.
När jag bytte på min M4 så får jag ut samma hastighet som innan när pickan var original fast med 7 pump istället för 10 och ca 30mps mer vid 10 pump än original. Detta med .177.
Skickar med ett par bilder så ser du skillnaden på dom olika valven och pumphuvudena
Original: För att följa länken så måste du registera dig.
FTT: För att följa länken så måste du registera dig.
dano_swe skrev:Patrik skrev:dano_swe skrev:Detta var lite intressant (saxat från pyramydair.com):
Crosman skriver något helt annat på manualen![]()
MIsstänker att det är amerikanskt säkerhetstänk. Typ skjut inte dig själv i foten, det är farligt. Men vem vet ...
Kanske är så att karbinen mår bra av att ha lite luft i sig som vissa påpekar (likt ett PCP).
dano_swe skrev:och det är synd att det ska behövas 8-10 pump för att komma upp i 10J.
Bullpup 96 skrev:Du har inga tips på rätt teknik
Deichenpoff skrev:frågan jag ställer mig nu är om detta vapen är det man vill ha vid zombie apokalypsen?
15 pump 12 joule 1 skott......
Bullpup 96 skrev:Du har inga tips på rätt teknik
Kapten Kamin skrev:Bullpup 96 skrev:Du har inga tips på rätt teknik
Dom har i alla fall lanserat ett träningsredskap för just dessa "pumpmuskler".
Ett gruppköp kanske för er "bugout"-ägare?
gubbe skrev:Nu har jag kronat min också. Kan vara bra att veta om det ev sker några förändringar framöver.
Ganska likt danos som sig bör. Jag använde en aningen tyngre kula, FX 5,52.![]()
Antal pump 1.....m/s 50......joule 1,3
Antal pump 2.....m/s 73......joule 2,7
Antal pump 3.....m/s 91......joule 4,2
Antal pump 4.....m/s 102.....joule 5,4
Antal pump 5.....m/s 112.....joule 6,5
Antal pump 6.....m/s 121.....joule 7,5
Antal pump 7.....m/s 128.....joule 8,4
Antal pump 8.....m/s 131.....joule 8,5
Antal pump 9.....m/s 137.....joule 9,7
Antal pump 10....m/s 142.....joule 10,3
Antal pump 13....m/s 148.....joule 11,3
Antal pump 15....m/s 154.....joule 12,2
Superbee skrev:Original eller flat topventil?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst