Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Don Tomaso skrev:Leopold, jag har ju en 25 m bana "inomhus". Går att köra både stående och bänk.Bara att hojta till om du är sugen. Jag är ledig på måndag och hustrun jobbar.
Försökte få upp min till 16J idag men det vill sig inte helt, kommer bara till ca 235 m/s.
Don Tomaso skrev:var jag som skrev om dem
Silwer skrev:har du redan skjutit 1000 skott på bara 10m?(6 dagar)
Helt otroligt haha, sånt orkade man kanske när man var 12 eller så:-)
Det tar väl ett år föe mig och knappast stående bara det tar 10 år:-)
Ja man kan inte säga att du slängde pengarna sjön iaf som du förr var orolig för
Leopold skrev:Litet ovan vid att skjuta i såpass kraftig sidvind i 10J, blev litet häpen hur kulorna seglade iväg på bara 25 meter.
börne skrev:.. stor skillnad på 16 & 10J, dom där 6 joulen gör stor skillnad.
Leopold skrev:Litet ovan vid att skjuta i såpass kraftig sidvind i 10J, blev litet häpen hur kulorna seglade iväg på bara 25 meter.
Leopold skrev:börne skrev:.. stor skillnad på 16 & 10J, dom där 6 joulen gör stor skillnad.
Definitivt så. Jag jobbade en hel del med diverse kulor och vikter och effekter tidigare med SAG AR1000, upptäckte att det kan fungera extremt bra med relativt lätta kulor typ Crosman Premier Lite eller JSB Express, ca 0.51 gram. De hamnar i ett hastighetsintervall där man liksom surfar på en puckel i kulans BC som ju är hastighetsberoende, resultatet blir oväntat liten vindkänslighet. Där hamnar man normalt inte med någon kula i 10 J och i synnerhet inte med kulor av standardvikt. Möjligen att superlätta kulor typ JSB RS kan ge en hint av denna "bc-surfeffekt" redan i 10 J.
Kruxet är att bössan måste trivas med dessa lätta kulor också. Kunde konstatera idag att Crosman Premier Lite inte verkade vara någon höjdare i denna pipa så därför skulle jag vilja provat JSB Express eller varför inte RS.
David_M skrev:kul med fler FTP900 ägare.
David_M skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster