Det landade ett fodral idag från Thomann, det var det jag snackade om tidigare:
För att följa länken så måste du registera dig.Blev perfekt.
Så här ser det ut från framsidan med bössa etc i fodralet:
För att följa länken så måste du registera dig.Från baksidan. Lägg märke till de fina fodrade ryggsäcksremmarna om man vill se ut som en tvättäkta musiker när man cyklar iväg till "giget" på skjutbanan eller knalla omkring på FT-banan mellan stationerna med bössan på ena axeln (man kan gömma obehövliga remmar i fack med dragkedjor när de inte behövs).
För att följa länken så måste du registera dig.Finfina förvaringsmöjligheter för ammo och annat i övre fickan:
För att följa länken så måste du registera dig.De har till och med tänkt på att man kanske vill ha med sig ett par pistoler, finns plats för två där skulle jag tro men exemplifierar med endast en liten Zoraki HP01 här:
För att följa länken så måste du registera dig.Som synes nedan så finns det rätt gott om plats även för huvudsyftet, själva bössan. En stor och tung mastodontbössa i detta fall. Man skulle kunna få plats med ett ännu litet maffigare sikte utan problem tror jag, detta är ett Hawke SW30 6-24 x 56mm med påskruvat solskydd i Sportsmatch höga fästen, hamster såväl som bakkappa i sina respektive maximerade tillstånd. Enda är kanske att man inte kan få plats med de största sidohjulen, detta är Hawkes standardhjul på 100 mm diameter. Men det känns som att det är gott om plats för både det ena och andra tex klassisk 70-tals skidhandske som skjuthandske, hörselskydd etc.
Konstruktionen innefattar en bra pipfixering som man kan se till vänster. Vet inte om det behövs men man kan alltså tjudra fast bössan litet extra med en mjukstadig mojäng med velcro-straps i framänden. Varför inte.
För att följa länken så måste du registera dig.Fodralet känns väldigt stadigt får jag säga, regnskydd i form av grovt syntetläder och rejält tjock stabil stoppning. Det krävs stabilitet i ett mjukt gevärsfodral för att kunna ta hand om vikten på tunga riggar som denna (ca 6 kilo med sikte), fodralet känns betryggande även i det avseendet. Lustigt nog är det även färgmatchat i accentdetaljerna med de champagnefärgade alu-delarna på bössan (och med min Shemagh som jag glömde lägga i fodralet)...

Sist men inte minst: det går in i mitt lilla bagageutrymme i bilen utan problem!