Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
kelddk skrev:Du kan köpa delar i England, men sök delarna för relum , inte stiga , Jag vet inte om delar finns i Sverige men dom gør inte i Danmark.
Silwer skrev:Ok men isf är det ju en Ungersktillverkad FEG eller hur?
Relum var väl främst ett rebrand för särskilt UK.
Mårtensson skrev:Detta va ju jätteintressant! Googlade också på Relum Telly och det är ju exakt det geväret jag har hemma som kommer upp.
Fantastiskt att denna info finns...
Lite intresserad rent teoretiskt av hur dessa äldre gevär mäter sig mot moderna, har ni någon uppfattning/kunskap om det? Rent prestandamässigt i utgångshastighet etc..
Furby skrev:Runt 160 m/s vilket ger ca 6 joule i energi.
Furby skrev:Mårtensson skrev:Detta va ju jätteintressant! Googlade också på Relum Telly och det är ju exakt det geväret jag har hemma som kommer upp.
Fantastiskt att denna info finns...
Lite intresserad rent teoretiskt av hur dessa äldre gevär mäter sig mot moderna, har ni någon uppfattning/kunskap om det? Rent prestandamässigt i utgångshastighet etc..
Runt 160 m/s vilket ger ca 6 joule i energi.
börne skrev:Furby skrev:Runt 160 m/s vilket ger ca 6 joule i energi.
Vet du vad mitt gjorde nytt? Det är ju en Zenit Super med dubbla fjädrar, en inre & en yttre samt lite längre komptub.
Furby skrev:börne skrev:Furby skrev:Runt 160 m/s vilket ger ca 6 joule i energi.
Vet du vad mitt gjorde nytt? Det är ju en Zenit Super med dubbla fjädrar, en inre & en yttre samt lite längre komptub.
Aldrig stött på den modellen, men dubbla fjädrar och längre komptub tyder på lite högre hastighet. Var nog ingen "magnum" i alla fall, kanske 180 m/s, men det är bara en gissning. En kroning som den är nu kan ju ge en fingervisning. Är dock lite fundersam på om de dubbla fjädrarna är original eller om en "hemmaingenjör" försökt sig på en trimning någon gång?
Silwer skrev:Alltså, jag tro inte du ljuger utan jag har lite svårt för metoden bara.
Återgå till Allmänt / Övriga märken
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster