Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
buckshot2000 skrev:Jag har aldrig testat men jag har svårt att tro på att precisionen inte försämras.
Sitt i bänk och skjut hål-i-hål med tex. JSB exact 5.51 på 40 meter , och sen matar du diabolerna bakofram och precisionen försämras inte ? det tror jag inte på alls.
Upp till bevis !
buckshot2000 skrev:Jag kan ju testa i helgen även om jag inte tror på det , jag har en 40 meters inomhusbana på jobbet där jag kan testa , helt klart det dummaste jag gjort hitils i undersökande syfte.
Micke skrev:Micke gissar igen: Jag tror att kulan vänder sig "rätt" en bit efter pipan. Under själva vändningen finns bergis risken att luftmotståndet ändrar riktningen på kulan, och ju längre håll man skjuter på ju större blir avvikelsen.
HerrLarsson skrev:Det verkar osannolikt att kulorna skulle vända sig i luften ---> avsikten med räfflad pipa är ju att stabilisera kulan i luften och förhindra rörelser i något annat plan. Med avseende på rotationshastigheten kontra de (förhållandevis låga) utgångshastigheter det handlar om är det återigen tvivelaktigt. I övrigt så bör luftmotståndet vara lägre än vad logiken avslöjar då kulan bildar en luftkudde i kjolen (tänk på dom gamla syltburkarna folk hade på motorcykelhjälmar istället för visir).
Jag väntar på att bli brutalt motbevisad...![]()
//Herr Larsson
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst