Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Leopold skrev:
Nej det är jag som är sorry... jag råkade vara ute i fel tråd.Inte Dagens träningstavla det här!
Själv sköt jag 70 skott med Zorakin i kväll, provar litet olika kulor i varierande hastighet. Lutar åt att Meisterkugeln är vad den här pistolen gillar bäst, men på två pump istället för en-pumps jag oftast skjutit med.
Leopold skrev:Gott iSkytte! Akta sambon det är förbaskat lätt hänt att man glömmer sig om man inte kan spärra av ordentligt.
Ang kulor så är det Meisterkugeln Pistol 0.45 g jag menar. Funkar fint på ett pump och snäppet vassare på två pump. Även H&N Finale Match Pistol på 0.49 g testades idag men de verkar sprida något mer i höjdled än Meisterkugeln alt. vara litet mer greppkänsliga med min Zoraki på två pump (ett pump blev inget bra alls med dessa, Meisterkugeln överlägsna).
Fast vapen är ju individer så det kan vara annat som gäller för din. Man får prova sig fram.
Leopold skrev: Ang detta att din pistol fastnat ibland, det har min gjort också vid ett tillfälle. Man pumpar men inget skott kan avlossas. Om det är samma som på min så var felet att den där delen i avtrycksmekanismen (hammaren?) bakom den blåa synliga packningen inte snäppte tillbaka vid laddning som den ska (ska producera ett hörbart klick halvvägs upp med manteln vid pumprörelsen), därför kunde inget skott avlossas. Lösningen är att olja upp litet så avtrycksmekanismen hakar upp som den ska och stannar i upphakat läge. Man kan använda symaskinsolja el liknande. Inga problem därefter.
Jazz skrev:Ca 150 skott uppe hos Hurricane. Lite vind, lite kyla, lite mycket kläder. Men det gick rätt hyfsat men visst märks det att man tränar mindre på vintern. Görgen var med men vet inte om det gick bra eller dåligt för han för jag hörde bara en massa svordomar hela tiden. j..la bössa, jä..a sikte , blåser nått in i he..te, osv.
![]()
![]()
Jazz skrev:Ca 150 skott uppe hos Hurricane. Lite vind, lite kyla, lite mycket kläder. Men det gick rätt hyfsat men visst märks det att man tränar mindre på vintern. Görgen var med men vet inte om det gick bra eller dåligt för han för jag hörde bara en massa svordomar hela tiden. j..la bössa, jä..a sikte , blåser nått in i he..te, osv.
![]()
![]()
![]()
![]()
Jazz skrev:Görgen:![]()
![]()
Dudda: Glöm nu inte Hurricane tröjan när du köper gevär. Han är lite snål med tröjorna.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 8 gäster