Blev väl en sådär 200 st JSB Exact 4.52 med HW98:an, främst på fallmål - blandade avstånd 10-50 meter. Hade även en tavla sittande i kulfånget, men den användes mest till att stämma av hur mycket/lite över eller under jag skall hålla. Kanonväder idag och inte nån direkt blåst att tala om heller
Om man inte vet vart man är på väg, hur vet man då när man har kommit fram ?
12 9mm och 12 .22LR på dagens PPC-kurs, skitskoj! Sedan blev det ett femtiotal jsb heavy för att kolla siktet på kinariggen inför Mörrumstävlingen nästa helg. Några klick hit och dit.
55 .22LR, litet mörkt och kallt idag så det blev inget mer. Borde skjuta in siktet på 16J-bössan igen eftersom jag lodade in siktet ordentligt igår men det får jag ta en annan dag.
Inte ett skott för här blåser nästan storm. Känner paniken kryper närmare för varje dag som jag inte kan skjuta in bössorna och mig själv ordentligt. Men det kanske blir bättre väder i morgon.
Inga skott här heller, trots att vi planerade igår att panga idag hela familjen ink fru och dotter då jag hjälpte dem i trädgården igår. Det blåser friskt här också så det skulle i såfall bara blivet i exprimentsyfte, men jag ännu inga vindvimplar så då känns det meningslöst.
SM BR 2013 25m 10J - Brons 50m 10J - Brons SM BR 2014 25m 10J - Silver SM FT 2016 10J Guld SM BR 2017 16J Guld
250skott med AA S410XF. Avstånd 25m och 50m. sköt av alla ståltrådarna idag... Dock var det en tråd som var enveten, den böjdes många gånger innan den ville gå av.
25 stycken med FWB 300s 25 stycken med Hämmerli mod 2 25 stycken med Game cf20 10 stycken med min kassa at44 Jag sköt som en kratta idag, men det var härligt att skjuta utomhus i hyfsad väderlek. Tyvärr började det regna på slutet så det är väl lika bra att olja in bössorna.
Blåste igenom ca 200 JSB Exact .177, bara för att konstatera nåt jag redan visste - rekylfjäderbössa är inte på nåt vis ett redskap ämnat för bänkskytte
Om man inte vet vart man är på väg, hur vet man då när man har kommit fram ?
Blev nog strax över 100skott för min del igår på Lehultsbanan... Ett av skotten fick Don till att skratta högt... han väntade nog på när det skulle komma...