Så här många skott sköt jag idag.

Här snackas det om Luftvapen ammunition

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Så här många skott sköt jag idag.

Inläggav underljudsförbud 23 jun 2022, 22:42

Luftpangarn skrev:Mellan folk som badade på stranden, drog jag iväg 180 seriösa skott med min nya CO2 UX Racegun pistol. Väldigt kul att skjuta med ett seriöst rödpunktssikte. För det har jag aldrig gjort förut.

Jag skulle vilja hävda att svårighetsgraden är ytterst jämförbar med dioptersikte.

Någon skrev här att hur punkten ser ut, beror på ens egna ögas egenskaper.

Det är verkligen sant. För beroende på hur "grusiga" mina ögon är för tillfället, skiftar det mellan en punkt, respektive en oskalad valnöt, där vänstra punkten är stötte. Då har jag bestämmt att använda den punkten.

Men knäppt nog, kan ögat "klarna", så det bara blir en tydlig punkt. Jag upplever samma sak med vanliga öppna sikten. Förmodligen har det med gräsallergi att göra. :-(

Hursomhaver hade jag kul. Men det är definitivt fel på magasinet. Det måste jag lösa på något sätt.

Det var förstås väldigt varmt idag, vilket kanske förklarar att jag fick +4 magasin = 94 skott per CO2 patron.. (Sedan kan man klämma ur 30-40 skott till, om man skiter i halvauto.)

Kul hade jag i alla fall! :thumbupp:

torra ögon ? köp en flaska ögondroppar på apoteket och ta en stund före skyttet :wink:

lider av samma här i bland
underljudsförbud

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 33 gånger i 30 inlägg
Luftvapen favorit: 6,35

Följande användare vill tacka underljudsförbud för detta inlägg
Luftpangarn (24 jun 2022, 06:51)

Re: Så här många skott sköt jag idag.

Inläggav thorgus 28 aug 2024, 18:47

Ca 50 st H&N Baracuda8 på fallmål, avstånd 15-50 meter. Kalasväder för skytte i kväll, svag bris = inga knott, solsken och lite lagom go' temperatur :)
Om man inte vet vart man är på väg, hur vet man då när man har kommit fram ?

Bild
Användarvisningsbild
thorgus

Tack utdelade: 382 gång
Tackad: 559 gånger i 250 inlägg
Skytteklubb: Onsala

Följande användare vill tacka thorgus för detta inlägg
gubbe (28 aug 2024, 20:11)

Föregående

Återgå till Ammunition

| | |likartade trådar| | |