Ammuntion till meteor.

Här snackas det om Luftvapen ammunition

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Ammuntion till meteor.

Inläggav zarl 12 aug 2008, 14:08

Hej, vilken ammunition skulle ni rekommendera till en BSA meteor .22?
Jag ska skjuta på avstånd mellan 20-60 meter..
/zarl
pain is temporary
glory is forever..
zarl

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Inläggav CLjungkvst 12 aug 2008, 14:33

Skulle prova mig fram köp ett par olika askar och test skjut det är de ända rätta för att få fram den bästa kulan till just ditt gevär.
Själv har jag skjutit mycket med fx kulan men även med olika jsb och H&N, Fxkulan har varit kanon bra i min Hw95.
Några jag ej rekomenderar är gamos kulor ojämn kvalitet samt att jag nästan aldrig har får en riktigt tät träffbild.
/Cljungkvist
CLjungkvst

Inläggav Luigi 12 aug 2008, 14:48

CLjungkvst skrev:Skulle prova mig fram köp ett par olika askar och test skjut det är de ända rätta för att få fram den bästa kulan till just ditt gevär.
Själv har jag skjutit mycket med fx kulan men även med olika jsb och H&N, Fxkulan har varit kanon bra i min Hw95.
Några jag ej rekomenderar är gamos kulor ojämn kvalitet samt att jag nästan aldrig har får en riktigt tät träffbild.

När du påpekar Gamos ojämna kvalitè måste jag protestera. Jag har alltid skjutit med Gamos diaboler, både dyrare och billigare varianter, och har aldrig sett "utstickare" och ojämnheter i ammunitionen. Det finns mycket sämre kulor än Gamos.
Användarvisningsbild
Luigi

Tackad: 9 gånger i 8 inlägg

Inläggav CLjungkvst 12 aug 2008, 15:01

Konstigt jag har nog alldrig fått in någon bra träff bild med varken gamo promagnum eller någon annan
gamo amuniton på längre en 10 m kanske men med fx kulan brukar den sitta tätt och fint vad skjuter du vanligt vis på för avstånd med din puffra?
/Cljungkvist
CLjungkvst

Inläggav Daniel 12 aug 2008, 15:03

jag skulle rekomendera CLjungkvst förslag. jag har inte testat gamos kulor men hört att dom inte är så jättebra. sedan så skullej ag vilja avråda från umarex kulorna sam millbro. men det är av min erfarenhet.
Användarvisningsbild
Daniel

Tack utdelade: 176 gång
Tackad: 216 gånger i 164 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Theoben slr 98

Inläggav Luigi 12 aug 2008, 15:08

CLjungkvst skrev:Konstigt jag har nog alldrig fått in någon bra träff bild med varken gamo promagnum eller någon annan
gamo amuniton på längre en 10 m kanske men med fx kulan brukar den sitta tätt och fint vad skjuter du vanligt vis på för avstånd med din puffra?

Jag sa aldrig att Gamos kulor låg bra till i precision, enbart att Gamos kulor är oftast kvalitetmässigt bra.
Min åsikt är att dyra kulor som fx, jsb passar sig till måltavlor osv, men när det gäller plinking tycker jag att det är onödigt att slänga iväg en förmögenhet på kulval, där det inte är millimetern exakt. Där kommer Gamos kulor väl till pass.

Jag skjuter oftast på avstånd runt 25m och där sprider sig skotten inom en snusdosa med Gamos ammunition.
Användarvisningsbild
Luigi

Inläggav CLjungkvst 12 aug 2008, 15:24

okej.
men gamo kulan är ju dyrar än fx kulan en ask med Gamo magnum 250 kulor kostar ca 69 kr då blir det 0,276 kr st
och en ask med fx kula 500 st kostar 99 kr då blir det 0,198 kr styck då är jue fx kulan billigare än gamos kula.
men om du köper exempelvis gamo pro magnum kostar den 45 kr det blir ett stycke pris på 0,180 kr alltså 0,018 kr per skott billigare. men inte med samma precision då tycker jag hällre att man ska satsa på en lite dyrare kula som kostar 0,018 kr per skott dyrare. sedan fins det jue billigare gamo skott, har ingen erfarehet av sådana.
/Cljungkvist
CLjungkvst

Inläggav Luigi 12 aug 2008, 15:30

I min lokala sportaffär kostar Gamo Pro Magnum 2,50€= 25kr.... Klart man inte kan jämföra Fx kulan och JSB med Gamos diaboler men som jag sa, Gamo duger gott till plinking :-P
Användarvisningsbild
Luigi

Återgå till Ammunition

| | |likartade trådar| | |