Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Tomaz skrev:Jag har plockat direkt ur burken och inte direkt märkt någon flyer som jag kan skylla på ammon, men tycker ändå det är lite intressant att väga diabolerna för att ta reda på hur stor viktvariation det är i en burk av denna batch. En del anser att vikten inte spelar någon roll, utan det är mer avgörande med huvudstorlekens dimensioner...
martinw skrev:Hur polerade du loppet?
Tomaz skrev:Slutsatsen är att man ändå får en tydlig höjdskillnad beroende på vad diabolerna väger..
gubbe skrev:Tomaz skrev:Slutsatsen är att man ändå får en tydlig höjdskillnad beroende på vad diabolerna väger..
Intressant läsning Tomaz. Att höjden skiljer beroende på vikt är ju logiskt kan man tycka.
Problemet att det skiljer så mycket i samma burk är frustrerande.![]()
Hade gärna sett en tavla skjuten med Premium under samma förutsättningar som här ovan.
Upplever inte att dom skulle skjuta sämre än tex JSB Exact/AA field.
Men det kanske beror på skyttens brister.
Tomaz skrev:Styrkan med premium är att de skjuter mycket jämnt i höjdled och det beror väl på att de har hög noggranhet viktmässigt antar jag...
Men...som sagt känns det som det saknas något på långhållen.
gubbe skrev:Sköt varannat skott med dom båda olika kulorna.
Leopold skrev:men detta är ingen bra modell kan jag säga efter egna erfarenheter
Tomaz skrev:För mig sjunker premium mer på 50m dvs jag träffar ett par centimeter högre med den vanliga 4.53 :an..
Tomaz skrev:JSB Exact Heavy, sägs vara på gång från fabriken...Kan bli lite intressant att testa...
Harbard skrev:Tomaz skrev:JSB Exact Heavy, sägs vara på gång från fabriken...Kan bli lite intressant att testa...
King heavies har ju varit ute i några år nu? Syftar du på något speciellt de ska lansera?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst