Ammotest feinwerkbau 300 universal

Här snackas det om Luftvapen ammunition

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Ammotest feinwerkbau 300 universal

Inläggav scratch 06 nov 2008, 23:28

hehe oki här kommer ett ammotest. Tyvärr så är ju inte jag världens bästa luftgevärsskytt så jag tror att mitt val utav kulor egentligen inte spelar så jätte stor roll.

Jag har nu då provat 6 kultyper med min feinwerkbau 300 universal. Jag sköt fem serier a fem skott med varje kultyp sittandes med stöd.

kulorna jag testade var. Final Match, H&N Diabolo Sport. JSB 4.51,Hobby, Gecko, Crossman Super Match.

Så här blev det
För att följa länken så måste du registera dig.

Min ranking utav kulorna
1:H&N
2:Final Match
3-4:JSB4.51 & Hobby
5:Gecko
6:Crossman super match

positiv överraskning är att H&N gick så bra som den gjorde, då den enbart kostar 45 kronor, så det kommer bli denna kulan jag kommer att köra i fortsättningen. Final Match var kanske lika bra men dessa kostar 75kronor hos hurricane så då kör jag hellre H&N. JSB och Hobby var lika bra i mitt tycke, och hobby har en räfflad kjol så dessa kulor får man väl säga är ok. Gecko var inga roliga alls. Men en stor varning måste jag lämna angående Crossman Super Match. Riktiga förbannade skit kulor, Till och med dog match ser ut att ha genomgått en bättre tillverkningsprocess. Dessa såg ut att vara tilverkade utav någon med hammare, för de var helt ojämna och skäggiga som satan :evil: Det enda som var bra med dem var burken som de kom i. Denna var stor och hade skruvlock. Men 65 kronor kostar dem och då är Final Match ett super billigt fynd i jämförelse.
Användarvisningsbild
scratch

Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 38 gånger i 34 inlägg

Re: Ammotest feinwerkbau 300 universal

Inläggav G0LI4T 07 nov 2008, 00:06

Jag kör H&N som innomhus kula.
Tycker den funkar kanon.

// Golle
Bild
G0LI4T

Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 70 gånger i 44 inlägg

Re: Ammotest feinwerkbau 300 universal

Inläggav scratch 07 nov 2008, 00:27

jo den gillade jag! Jag och Lindfors snackar om att göra ett STORT ammotest lite längre fram. Det hade varit kul att se ett test med även alla JSB´s plattnosar tror de har fem sorter i kaliber .177
Vi återkommer med det :)
Användarvisningsbild
scratch

Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 38 gånger i 34 inlägg

Återgå till Ammunition

| | |likartade trådar| | |